site logoلایت‌مون

Arcane Mage

راهنمای Arcane Mage برای اکسپنشن The War Within سیزن ۲
پچ ۱۱.۱
Authorهومن
تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

سبک بازی

برای هر دو بیلد Sunfury و Spellslinger، چیزی به‌نام روتیشن ثابت وجود ندارد؛ بیشتر با یک لیست اولویت‌دار سر و کار داریم.

کست کردن Arcane Blast با صفر Arcane Charge بزرگ‌ترین اشتباهی است که می‌توان انجام داد. هرگز نباید Arcane Blast را روی صفر Charge کست کنید.

مانا موردی است که بسته به پروک‌های Time Anomaly می‌تواند تغییر کند، بنابراین گاهی لازم است محافظه‌کارانه‌تر عمل کنیم و گاهی هم تهاجمی‌تر.

همان‌طور که قبلاً هم اشاره شد، سبک بازی کلی بر این اساس است:
ساخت Arcane Charge با استفاده از Blast، Orb و Missiles، و مصرف آن با Arcane Barrage همراه با Nether Precision از طریق Blast ‏> Blast‏ > Barrage.

آنچه برای Sunfury متفاوت می‌شود این است که باید توجه بیشتری به Sphere ها و پروک‌های Burden of Power داشته باشیم، چون این به معنی استفاده بیشتر از Barrage در زمان پروک Arcane Soul و دیگر باف‌هاست.

روتیشن کلی

برای درک ابتدایی از گیم‌پلی Arcane Mage:

  • همیشه در حال کست باشید.
  • هرگز استک Clearcasting را نگه ندارید.
  • همیشه Clearcasting را با ۲ بار Arcane Blast مصرف کنید و سپس Arcane Barrage (مگر زمانی که Burden of Power یا Arcane Soul فعال شده باشد).
  • اگر با مشکل مانا مواجه هستید، Arcane Barrage را کست کنید.
  • هرگز Arcane Blast را با ۰ یا ۱ Arcane Charge کست نکنید؛ همیشه باید راهی برای به‌دست آوردن شارژها از طریق Arcane Orb یا Arcane Missiles (با تلنت High Voltage) داشته باشید.
  • در حالت ایده‌آل می‌خواهیم Glorious Incandescence را همراه با Nether Precision مصرف کنیم تا کمی افزایش DPS داشته باشیم. اگر این اتفاق افتاد عالی است، اگر هم نشد، اهمیت زیادی ندارد. این موضوع چیزی نیست که بخواهیم به‌طور فعال آن را تحمیل کنیم، بلکه در جریان روتیشن پویای ما به‌طور طبیعی پیش می‌آید.
  • از Arcane Surge + Shifting Power + Touch of the Magi به‌محض آماده شدن استفاده کنید؛ این بسیار مهم است که آن‌ها را در کولدان استفاده کنیم (اگر شرایط مبارزه اجازه دهد) تا بتوانیم در بازه ۱:۳۰ برای Arcane Surge و ۴۵ ثانیه برای Touch of the Magi باقی بمانیم.

روتیشن شروع (Opener)

  • ۴ ثانیه قبل از pull کردن، Evocation را کست کنید.
  • Arcane Missiles را کست کنید (Evocation به ما Clearcasting می‌دهد).
  • Arcane Orb را کست کنید (فقط در صورت داشتن تلنت High Voltage).
  • چنل Arcane Missiles را قطع کرده و Arcane Surge را کست کنید. منظور از "قطع کردن" این است که با اسپم کردن Arcane Surge، چنل Missiles را متوقف کنید. ما خیلی نگران دمج Missiles نیستیم، بیشتر به‌خاطر دریافت باف Nether Precision این کار را انجام می‌دهیم.
  • اگر کمتر از ۴ Arcane Charge دارید، Touch of the Magi را کست کنید. اگر بیشتر از ۴ شارژ دارید، ابتدا Arcane Barrage را کست کنید، سپس بلافاصله Touch of the Magi، تا Arcane Barrage از Nether Precision بهره‌مند شود و داخل بازه Touch باشد.
  • به کست کردن Arcane Blast ادامه دهید و پروک‌های Arcane Missiles را به‌درستی مصرف کنید.
  • پس از گذشت ۴۵ ثانیه از Pull، به‌محض آماده شدن، Touch of the Magi را دوباره کست کنید.
  • به کست کردن Shifting Power ادامه دهید.
  • با روتیشن پرکننده (filler rotation) ادامه دهید.

فاز دَون‌تایم

در فاز دَون‌تایم (یا فاز “Conserve”)، تمرکز ما بیشتر روی چرخش بین Arcane Blast، Arcane Barrage و Arcane Missiles برای مصرف باف Nether Precision است و منتظر بازگشت کولدان‌هایمان هستیم.

اولویت‌ها در این فاز به صورت زیر است:

  • Arcane Missiles با Clearcasting (هرگز اجازه ندهید این استک overcap شود).
  • Arcane Barrage با پروک Intuition (این بالاترین اولویت را دارد). Intuition زمان محدودی دارد، بنابراین باید مراقب باشید غافل‌گیر نشوید؛ کاری که انجام می‌دهید را متوقف کرده و Arcane Barrage را در اسرع وقت کست کنید.
  • Arcane Barrage را زمانی کست کنید که حداقل ۱۸ استک Arcane Harmony داشته باشید.
  • Arcane Barrage را زمانی کست کنید که راهی برای بازیابی Arcane Charge دارید (مانند داشتن High Voltage یا آماده بودن Arcane Orb).
  • Arcane Blast را تا زمانی کست کنید که مانای شما تمام شود.
  • Arcane Barrage را در حال حرکت کست کنید (سعی کنید شرایط بالا را رعایت کرده باشید).

چند‌هدفی:

  • هنگام فعال بودن Touch of the Magi، Arcane Blast را کست کنید تا Magi’s Spark فعال شود.
  • اگر روی ۳ استک Clearcasting هستید، بلافاصله آن را مصرف کنید (بالاترین اولویت را دارد چون نمی‌خواهیم overcap کنیم).
  • Arcane Missiles را روی کولدان گلوبال قطع کنید (یعنی چنل کامل نکنید و با یک Arcane Blast آن را قطع کنید)، مگر اینکه پروک Aether Attunement داشته باشید؛ در این حالت، چنل Missiles را به‌صورت کامل انجام دهید چون بخش زیادی از دمج AOE ما از این طریق وارد می‌شود.
  • هرگز Shifting Power را نگه ندارید؛ این فقط دمج AOE نیست، بلکه به هماهنگ شدن کولدان‌های ما با تایمرهای اصلی نیز کمک می‌کند: ۴۵ ثانیه برای Touch of the Magi و ۱:۱۵ برای Evocation و Arcane Surge.
  • Arcane Orb را استفاده کنید اگر نیاز به تولید Arcane Charge دارید.
  • از کست Arcane Blast با صفر Arcane Charge خودداری کنید.
  • از کست Arcane Explosion اجتناب کنید (مگر اینکه هیچ راه دیگری برای تولید Arcane Charge نداشته باشید، مثل نبود Arcane Orb یا Arcane Missiles).

بخش پیشرفته Arcane Barrage

در این بخش بررسی می‌کنیم که چه زمانی می‌توانید یا باید Arcane Barrage را استفاده کنید، با در نظر گرفتن تغییرات مربوط به Nether Precision و Burden of Power.

وضعیت ایده‌آل این است که بعد از رسیدن به استک ششم Spellfire Sphere و دریافت باف Burden of Power، از Blast به Barrage برویم تا Glorious Incandescence فعال شود، Meteorها فرود بیایند و Arcane Chargeها برگردند. در حالت ایده‌آل، تلاش می‌کنیم که آخرین استک Nether Precision را با Burden of Power هماهنگ کنیم تا همه چیز همزمان استفاده شود. این همیشه اتفاق نمی‌افتد، اما با تصمیم‌گیری هوشمندانه و اولویت دادن به Missiles می‌توان آن را تا حدودی مدیریت کرد.

در بازه Arcane Soul (پس از پایان Arcane Surge)، باید Barrage را اسپم کنیم تا ۳ استک Clearcasting بگیریم، سپس Missiles را استفاده کنیم و اگر بتوانیم، آخرین کولدان گلوبال داخل Arcane Soul را با یک Arcane Barrage تقویت‌شده همراه با Nether Precision استفاده کنیم. هرگز نباید بعد از رسیدن به ۳ استک Clearcasting، به کست کردن Barrage ادامه دهیم.

آخرین شرایطی که می‌توان Arcane Barrage را استفاده کرد، زمانی است که مانا تمام شده باشد. میزان مانای ما شدیداً به تعداد پروک‌های Arcane Surge از Time Anomaly بستگی دارد؛ اگر خوش‌شانس نباشیم، ممکن است نیاز باشد کمی تهاجمی‌تر از Arcane Barrage استفاده کنیم تا Arcane Chargeها مجدداً تولید شوند.

به‌طور خلاصه اگر راهی برای تولید شارژ از طریق Arcane Orb یا Arcane Missiles (با داشتن تلنت High Voltage) دارید، استفاده از Arcane Barrage امن است. در غیر این صورت، فقط در شرایط زیر Barrage را کست کنید: بعد از Arcane Blast همراه با Burden of Power و Glorious Incandescence یا در بازه Arcane Soul یا هر یک از شرایطی که در بالا توضیح داده شد.

شرایط استفاده از Arcane Barrage

با توجه به اینکه Arcane Barrage بارها دچار تغییر شده (برای ششمین بار!)، کاملاً قابل درک است که گاهی زمان بهینه برای استفاده از آن مشخص نباشد. با این حال، کامیونیتی Mage در دیسکورد و تئوری‌کرافترها، یک لیست ساده‌شده از شرایط بهینه برای استفاده از Arcane Barrage تهیه کرده‌اند که برای هر دو بیلد Spellslinger و Sunfury قابل استفاده است.

Spellslinger – تک هدفی:
  • اگر پروک Intuition دارید
  • اگر Arcane Tempo در شرف پایان است
  • اگر Touch of the Magi در کولدان نیست و ۴ عدد Arcane Charge دارید
  • اگر High Voltage، Clearcasting،‏ ۴ عدد Arcane Charge و ۱ عدد Nether Precision دارید
  • اگر ۱۸ استک Arcane Harmony دارید یا ۱۲ استک در صورتی که High Voltage فعال است و یا فقط ۱ یا ۰ استک Nether Precision دارید
  • اگر Arcane Orb در کولدان نیست، ۱ عدد Nether Precision دارید و Clearcasting ندارید یا هیچ‌کدام را ندارید
Spellslinger – Funnel:
  • اگر Arcane Orb در کولدان نیست و ۴ عدد Arcane Charge دارید
  • اگر High Voltage، Clearcasting و ۴ عدد Arcane Charge دارید
  • اگر دشمن زیر ۳۵٪ هلث است
Spellslinger – چند هدفی (AoE):
  • اگر ۴ عدد Arcane Charge دارید
  • Sunfury – تک هدفی:
    اگر پروک Intuition یا Glorious Incandescence دارید
  • اگر Touch of the Magi در کولدان نیست و ۴ عدد Arcane Charge دارید
  • اگر Arcane Soul فعال است و کمتر از ۳ عدد Arcane Charge دارید
Sunfury – Funnel:
  • اگر Arcane Orb در کولدان نیست
  • اگر دشمن زیر ۳۵٪ هلث است
  • اگر ۱۸ استک Arcane Harmony دارید یا همزمان High Voltage و Clearcasting دارید

یک WeakAura توسط Porom ساخته شده که می‌توانید با آن راحت‌تر با شرایط Arcane Barrage آشنا شوید: https://wago.io/AcHUF7O_G

 

استفاده از کولدان‌ها

مهم است که همیشه از Arcane Surge و Touch of the Magi به‌محض آماده شدن استفاده کنیم، چون کولدان هر دو ثابت است: Arcane Surge هر ۱:۳۰ و Touch of the Magi هر ۴۵ ثانیه. پس استفاده مداوم از آن‌ها برای هماهنگ شدنشان با هم اهمیت زیادی دارد.

برای ورود به بازه Burst باید سه شرط برقرار باشد:

  • Evocation آماده باشد
  • تا آماده شدن Surge، ۱۰ ثانیه یا کمتر باقی مانده باشد
  • تا آماده شدن Touch of the Magi، ۵ ثانیه باقی مانده باشد

وقتی هر سه شرط برقرار شد، می‌توانیم وارد بازه Burst شویم.

ابزارهای دفاعی

به‌عنوان یک Arcane Mage، ابزارهای بسیار خوبی برای زنده ماندن و تحرک در اختیار داریم؛ از جمله:  Mirror Image، ‏Alter Time، ‏دو بار استفاده از Shimmer، ‏Ice Block، ‏Greater Invis (که در صورت گرفتن تلنت، سرعت حرکت را نیز افزایش می‌دهد)، ‏Prismatic Barrier، ‏Mass Barrier.

استفاده چرخشی و هوشمندانه از دفاعی‌ها می‌تواند به‌شدت شانس زنده‌ماندن در برابر منابع بالای دمج دریافتی را افزایش دهد!
 

برو به رابط کاربری و ماکروها
site logoلایت‌مون
© 2025 Lightmoon, All rights reserved