site logoلایت‌مون

Arms Warrior

راهنمای Arms Warrior برای اکسپنشن The War Within سیزن ۲
پچ ۱۱.۱
Authorهومن
تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

بیلدها

بیلددرخت هیروکد ایمپورت
Single Target RaidSlayer
Raid MultitargetSlayer
Mythic+Colossus
Delves/Leveling/Open WorldColossus

تلنت‌های کلاس

درخت تلنت کلاس Warrior در مقایسه با بسیاری از درخت‌های تلنت دیگر نسبتاً منحصربه‌فرد به نظر می‌رسد، زیرا مقدار زیادی دمج ارائه می‌دهد، نه فقط ابزارهای کاربردی. مسیریابی در درخت کلاس مقدار مناسبی از پوینت‌های آزاد را فراهم می‌کند که می‌توانید برای انتخاب تلنت‌های کاربردی یا مخصوص زنده‌ماندن، هنگام حرکت به سمت پایین درخت از آن‌ها استفاده کنید.

برخی از تلنت‌های مهم و قابل‌توجه که همیشه ارزش گرفتن دارند شامل موارد زیر هستند:
Defensive Stance
War Machine
Rallying Cry
Leeching Strikes
Heroic Leap
Crushing Force
Reinforced Plates
Barbaric Training
Double Time
Armored to the Teeth
Wild Strikes
Two-Handed Weapon Specialization
Avatar

تلنت‌های بالا به‌تنهایی شما را تا انتهای درخت نخواهند رساند، اما تلنت‌هایی هستند که همیشه ارزش گرفتن دارند. همچنین چند تلنت اختیاری قوی وجود دارد که می‌توانند بیلد شما را کامل‌تر کنند. تنها تلنتی که در حال حاضر تقریباً هیچ کاربردی برای Arms ندارد، Crackling Thunder است که دقیقاً زیر Thunder Clap قرار دارد. در میتیک پلاس، می‌تواند ارزشش را داشته باشد، اگر گروه شما ابیلیتی‌های AoE slow را به‌راحتی فراهم نمی‌کند و تانک احساس کند که به آن برای Kite کردن نیاز دارد. با این حال، این یک مورد کاملاً خاص است.

درخت کلاس Warrior تغییرات کوچکی در The War Within داشته است و بزرگ‌ترین تغییر، مکان جدید تلنت Shockwave است. این تلنت که قبلاً یک گره نهایی یا به اصطلاح Capstone بود، اکنون در بخش‌های بالاتر درخت قرار گرفته است و باعث شده به‌راحتی قابل انتخاب باشد، چه مورد نیاز باشد چه نه. 

برخی از تلنت‌های درخت کلاس تغییر کرده یا به‌طور کامل حذف شده‌اند. مهم‌ترین تغییرات شامل موارد زیر هستند:

  • Frothing Berserker دیگر شامل بازگردانی Rage برای Execute در Arms نیست.
  • Furious Blows (افزایش ۵٪ Attack Speed حذف شده است).
  • Blood and Thunder (حذف شده است. اکنون Thunder Clap به‌طور پایه Rend را روی ۵ هدف اعمال می‌کند، مشروط به این‌که Rend را تلنت کرده باشید).
  • Warlord’s Torment دیگر هنگام استفاده از Colossus Smash،‏ Recklessness نمی‌دهد و فقط وقتی Avatar فعال باشد، Recklessness داده می‌شود.
  • Blademaster’s Torment دیگر دارای تعامل بین Bladestorm/ Avatar نیست. به‌جای آن، هنگام استفاده از Avatar،‏ ۸ ثانیه Sweeping Strikes داده می‌شود. علاوه بر این، در طول Avatar، کولدان Cleave‏ ۱.۵ ثانیه کاهش می‌يابد.
  • Thunderous Words دیگر همیشه دمج Bleed را ۱۵٪ افزایش نمی‌دهد. درعوض، دمج Bleed را برای اهدافی که تحت تأثیر Thunderous Roar قرار دارند، ۳۰٪ افزایش می‌دهد.
  • Champion’s Might دیگر نیازی به این ندارد که بازیکن داخل شعاع Spear بایستد تا بونوس کریتیکال دمج را دریافت کند. درعوض، Champion’s Spear اکنون یک دیباف را روی تمام اهدافی که برخورد کند، اعمال می‌کند که ۳۵٪ دمج کریتیکال دریافت‌شده را افزایش می‌دهد.

چند تغییر جزئی دیگر نیز در درخت تلنت کلاس خارج از تغییرات ذکرشده بالا اعمال شده‌اند و ظاهر کلی درخت کلاس نسبت به نسخه Dragonflight کمی متفاوت به نظر می‌رسد.

تلنت‌های اسپک

درخت تلنت‌های Arms Warrior تقریباً مشابه نسخه Dragonflight است، به‌جز دو تغییر. تلنت‌های قدیمی Reaping Swings و Tide of Blood حذف شده‌اند و هیچ تلنت جدیدی جایگزین آن‌ها نشده است. در نتیجه، Cleave اکنون دارای کولدان ۴.۵ ثانیه‌ای است که فقط توسط Haste یا تلنت Blademaster’s Torment کاهش می‌یابد.

Skullsplitter اکنون باعث می‌شود Deep Wounds و Rend به‌طور پیش‌فرض سریع‌تر تیک بخورند و دیگر نیازی به یک تلنت دیگر برای این قابلیت ندارند.

Tactician در مقایسه با Dragonflight نرف شده است و اکنون ۲٪ شانس در ازای هر Rage مصرف‌شده برای ریست کردن Overpower ارائه می‌دهد. این مقدار بین Tactician و Deft Experience تقسیم شده است، به‌طوری که هرکدام ۱٪ شانس پروک دارند (یعنی ۰.۵٪ در هر پوینت برای Deft Experience).

سایر تغییرات مهم در درخت اسپک:

  • Improved Overpower اکنون یک شارژ دوم از Overpower می‌دهد و دیگر Dreadnaught ارائه نمی‌دهد.
  • Strength of Arms به دو تلنت مجزا تقسیم شده است:
    Strength of Arms همچنان دمج اضافی و شانس کریت برای Overpower را حفظ می‌کند.
    Finishing Blows اکنون ۸ Rage اضافه را زمانی که Overpower روی هدفی با کمتر از ۳۵٪ HP استفاده شود، می‌دهد.
  • Exhilarating Blows اکنون روی Cleave نیز تأثیر دارد.
  • Storm of Swords بازطراحی شده است: اکنون Cleave یا Whirlwind‏ ۳۰٪ شانس دارند که Cleave/Whirlwind بعدی بدون مصرف Rage انجام شود.
  • In for the Kill اکنون بافت Haste را با مدت‌ زمان Colossus Smash هماهنگ می‌کند. پیش از این، مدت آن ۱۰ ثانیه ثابت بود.
  • Ravager دوباره در یک گره انتخابی با Bladestorm قرار گرفته است.
  • Unhinged اکنون به ازای هر دو تیک Ravager/Bladestorm، یک بار‏ Mortal Strike را روی هدف شما کست می‌کند.
  • Battlelord دیگر دمج Overpower را افزایش نمی‌دهد.
  • Dance of Death کاملاً بازطراحی شده و تقریباً بی‌فایده است.

در نهایت، Cleave اکنون جایگزین Whirlwind می‌شود اگر تلنتش گرفته شده باشد. علاوه بر این، تمام تلنت‌هایی که روی Whirlwind تأثیر می‌گذارند، اکنون روی Cleave نیز تأثیر دارند، اگر تلنت Cleave گرفته شده باشد. این تغییرات بخشی از یک تغییر طراحی برای Arms هستند که تأکید بیشتری روی Cleave برای AoE Damage به‌جای Bleed و Overpower/Dreadnaught دارد.

هیرو تلنت‌ها

Slayer

در ابتدا به‌عنوان یک هیرو تلنت برای بازیکنان علاقه‌مند به Execute طراحی شده بود، اما Slayer اکنون تمرکز بیشتری بر Bladestorm دارد تا Execute به‌طور خاص.

در مجموع، این یک انتخاب طراحی خوبی است. افزایش صرفاً تعداد استفاده از Execute باعث می‌شود که فاز Execute کمتر خاص باشد و اهمیت کمتری پیدا کند، و در مقابل، تقویت بیش از حد فاز Execute می‌تواند باعث شود که دمج قبل از فاز Execute ضعیف و ناامیدکننده به نظر برسد.

همچنان، افزایش‌های مناسبی برای Execute از طریق دیباف Marked for Execution وجود دارد و همچنین دسترسی بیشتری به Sudden Death از طریق هیرو تلنت Imminent Demise فراهم شده است.
وابسته بودن کامل به Bladestorm به دلیل ساختار درخت تلنت ممکن است کمی مشکل‌ساز باشد، اما تا زمانی که Bladestorm حس رضایت‌بخشی در استفاده داشته باشد، این مسئله مشکل بزرگی نخواهد بود.

Colossus

هیرو تلنت Colossus در سادگی خود بسیار زیبا طراحی شده است. هنگامی که برای اولین بار معرفی شد، بسیاری معتقد بودند که Colossus بسته به عملکرد Demolish یا موفق خواهد شد یا شکست خواهد خورد. بلیزارد به‌شدت تأکید داشت که Demolish مقدار قابل‌توجهی دمج خواهد داد و نادیده گرفتن آن غیرممکن خواهد بود. خوشبختانه، این پیش‌بینی درست از آب درآمده است.

علاوه بر Demolish، چندین افزایش دمج برای ابیلیتی‌های مختلف در درخت هیرو تلنت وجود دارد که به Cleave و Mortal Strike کمک می‌کند تا همچنان به هویتش به‌عنوان ابیلیتی‌های بسیار قدرتمند در ضربات سنگین پایبند بماند.

در حال حاضر دو نگرانی اصلی در مورد Colossus وجود دارد.

اولین مورد این است که Demolish از نظر عملکرد تقریباً مشابه با سلاح Legendary Fyr’alath است. با هر بار استفاده، بازیکن به مدت ۲ ثانیه (کاهش‌یافته با Haste) در جای خود قفل می‌شود. هرچند پاداش استفاده از این ابیلیتی تا حدی باعث می‌شود که این توقف موقتی کمتر ناخوشایند باشد، اما ممکن است برای برخی از بازیکنان آزاردهنده باشد.

دومین نگرانی این است که روش کاهش کولدان Demolish کمی عجیب است و اغلب با سایر کولدان‌های Arms هماهنگ نمی‌شود. طبق تجربه، این هیچ‌وقت بیش از حد ناامیدکننده نبوده است، اما تمایل به هماهنگ کردن همه کولدان‌های ممکن، مخصوصاً حول ابیلیتی بزرگی مانند Demolish، می‌تواند در برخی مواقع مشکل‌ساز شود.

برو به جمع‌آوری گیِر
site logoلایت‌مون
© 2025 Lightmoon, All rights reserved