site logoلایت‌مون

Assassination Rogue

راهنمای Assassination Rogue برای اکسپنشن The War Within سیزن ۲
پچ ۱۱.۱
Authorهومن
تاریخ انتشار:۱ خرداد ۱۴۰۴

بیلد‌ها

بیلددرخت هیروکد ایمپورت
Raid Single TargetDeathstalker
Raid Single Target with CleaveDeathstalker
Raid CouncilDeathstalker
Mythic+Deathstalker
DelvesDeathstalker

تلنت‌های کلاس

در درخت تلنت‌های کلاس، در بالای درخت برخی انتخاب‌های قدرتمند و در پایین گزینه‌هایی برای افزایش دمج وجود دارد. از بالا به پایین:

  • Airborne Irritant در برابر Gouge: تقریباً در همه شرایط، Airborne Irritant توصیه می‌شود، زیرا یک AoE Stop در میتیک پلاس و رِیدها ارائه می‌دهد. همچنین، به‌خوبی با گره انتخابی بعدی ترکیب می‌شود.
  • Blackjack در برابر Tricks of the Trade: تلنت Blackjack در همه موقعیت‌ها توصیه می‌شود. این تلنت، به AoE blind که از Airborne Irritant دریافت می‌کنید، یک افکت کاهش دمج و کاهش هیل اضافه می‌کند که بسیار قدرتمند است. ممکن است همیشه مفید نباشد، اما زمانی که ۲-۳ کستر در یک pull یا ماب‌هایی با Tank Buser حضور دارند، کاهش ۳۰٪ دمج واقعاً قابل توجه خواهد بود. در مقابل، Tricks of the Trade ارزش چندانی ندارد. بسیاری از بازیکنان متوجه نیستند که این تلنت تنها threat مستقیم ایجاد شده توسط Rogue را هدایت می‌کند که مشکل‌ساز است. تانک‌ها به‌طور طبیعی threat بسیار بیشتری نسبت به اسپک‌های DPS تولید می‌کنند، تا حدی که Tricks of the Trade مقدار ناچیزی threat را منتقل می‌کند. در بیشتر موارد، تنها کاربرد آن کمک به جمع کردن pull های دوردست است، که معمولاً یک DPS رنج این کار را بهتر انجام می‌دهد. در کلیدهای سطح بالا، برخی از Rogue ها از Tricks of the Trade برای کنترل بهتر pull ها استفاده می‌کنند، بنابراین در صورت نیاز، می‌توانید این تلنت را بگیرید.
  • Cheat Death در برابر Elusiveness: یک مقایسه بسیار ساده است. Elusiveness به‌عنوان یک تلنت دفاعی در میتیک پلاس سطح بالا قوی‌تر است اما برای اجرای صحیح نیاز به دقت، دانش بازی و برنامه‌ریزی دارد. Cheat Death یک تلنت پسیو است که در صورت بروز اشتباهات غیرمنتظره، شما را نجات می‌دهد.
  • Numbing Poison در برابر Atrophic Poison: کاهش سرعت کَست از طریق Numbing Poison معمولاً نتایج متفاوتی دارد. در بسیاری از کَست‌های مهم که کاهش سرعت را نیاز دارید، به‌درستی کار نمی‌کند. در کل، مقایسه بین این دو به این صورت است: Numbing Poison برای کاهش دمج تانک و Atrophic Poison برای کاهش دمج کل گروه.
  • Deadly Precision در برابر Virulent Poisons: یک گره انتخابی برای افزایش دمج. Virulent Poisons بسیار ضعیف است و هرگز انتخاب نمی‌شود.
  • Tight Spender در برابر Improved Ambush: اینجا واقعاً یک انتخاب وجود دارد. Improved Ambush در ترکیب با Blindside در تک‌هدفی کمی بهتر است، اما در میتیک پلاس معمولاً Tight Spender انتخاب می‌شود زیرا باعث افزایش جزئی دمج کلی می‌شود.

در پایین درخت کلاس، انتخاب‌های نهایی را داریم. می‌توان سه مورد از این تلنت‌ها را با پوینت‌های باقی‌مانده انتخاب کرد، اما دو مورد آن‌ها برای Assassination همیشه ضروری هستند:

Thistle Tea و Deeper Stratagem بیش از حد قوی هستند و هم برای تک‌هدفی و هم در میتیک پلاس نباید از آن‌ها صرف‌نظر کرد. این انتخاب‌ها سه گزینه را باقی می‌گذارند:

  • Lethality ->‏ Cold Blood
  • Echoing Reprimand
  • Subterfuge ->‏ Without a Trace

Lethality به‌تنهایی قوی است، و هرچند Cold Blood چندان چشمگیر نیست، اما در Fatebound همیشه بازی می‌شود، زیرا با گره Inevitabile End در درخت هیرو تلنت سینرجی دارد. در Deathstalker معمولاً Cold Blood استفاده نمی‌شود، اما این یک ضرر بزرگ نیست و اگر بخواهید، می‌توانید Cold Blood را در Deathstalker ماکرو کنید تا یک دکمه را از روتیشن حذف کنید، که فقط ۱٪ کاهش دمج خواهد داشت.

پس از تغییرات، Subterfuge و Without a Trace تلنت‌های اصلی هستند، به‌ویژه در صورتی که Master Assassin انتخاب شده باشد. Without a Trace یک شارژ اضافی ارائه می‌دهد، اما این افزایش شارژ، تعداد دفعات استفاده در یک دانجن ۴۰ دقیقه‌ای را افزایش نمی‌دهد، بلکه فقط تایمینگ استفاده را بهبود می‌بخشد. اگرچه این گزینه استاندارد است، اما Supercharger، Cold Blood و Lethality همگی جایگزین‌هایی هستند که می‌توانید استفاده کنید. معمولاً، این بیلد شامل ۱ یا ۲ پوینت در Subterfuge است، و سپس پوینت‌های باقی‌مانده به یکی از جایگزین‌های بالا اختصاص داده می‌شود.

تلنت‌های اسپک

در درخت تلنت‌های اسپک، برخی از تلنت‌های مهم را که باید بشناسید، بررسی می‌کنیم:

  • Deadly Poison اولین تلنت در درخت و پیش‌فرض‌ترین poison ای است که استفاده می‌کنیم.
  • Venomous Wounds بخش بزرگی از تولید انرژی ما را تأمین می‌کند و در میتیک پلاس باید با پخش کردن bleedها از آن بهره ببریم.
  • Seal Fate مقدار زیادی کومبو پوینت اضافی فراهم می‌کند و منبع اصلی کومبو پوینت‌ها از طریق Fan of Knives در AoE است.
  • Caustic Spatter مکانیزم اصلی AoE برای ما محسوب می‌شود. حفظ این افکت در AoE و هدایت Envenom و Kingsbane به سمت اهداف اولویت‌دار از طریق Caustic Spatter در میتیک پلاس بسیار مهم است.
  • Crimson Tempest یک AoE finisher اصلی برای Assassination است. این باید همیشه در صورت وجود دو یا تعداد بیشتری هدف حفظ شود.
  • Deathmark کولدان اصلی ما است که هر ۲ دقیقه در دسترس قرار می‌گیرد. در تک‌هدفی، این کولدان با Vanish هماهنگ می‌شود تا Improved Garrote را اعمال کرده و سپس کپی کند. در AoE،  ابیلیتی Deathmark بیشتر به‌عنوان یک کولدان تک‌هدفی استفاده می‌شود تا Kingsbane را سریع‌تر تقویت کرده و دمج اولویت‌دار بالایی را فراهم کند.
  • Sanguine Blades در تک‌هدفی چندان خوب نیست، اما در AoE زمانی که bleedها پخش می‌شوند و تولید انرژی از Venomous Wounds بالا است، به یک تلنت قدرتمند تبدیل می‌شود.
  • Lethal Dose یک مکانیزم اصلی برای Assassination محسوب می‌شود. نیازی به مدیریت مستقیم آن نیست، اما افزایش قابل‌توجهی در دمج فراهم می‌کند، به‌ویژه هنگام استفاده از افکت‌های کپی‌شده از طریق Deathmark. در تک‌هدفی، این تلنت می‌تواند تقریباً ۳۰٪ افزایش دمج را به یک بخش بزرگ از کیت ما ارائه دهد.
  • Blindside یک پروک برای یک Ambush رایگان فراهم می‌کند. این یکی از تلنت‌هایی است که باعث می‌شود Assassination در فاز execute بسیار قوی باشد.
  • Zoldyck Recipe دومین تلنتی است که مقدار زیادی دمج execute فراهم می‌کند.
  • Serrated Bone Spike در The War Within به‌عنوان یک پسیو تغییر یافته است و به تسریع اوپنرهای AoE کمک می‌کند. این تلنت اکنون یک انتخاب اصلی برای میتیک پلاس و تک‌هدفی محسوب می‌شود.
  • Shrouded Suffocation عملکردی مشابه Serrated Bone Spike در زمینه افزایش سرعت اوپنرهای AoE دارد. افزایش دمج Garrote کاملاً پسیو است و به stealth وابسته نیست، که باعث ایجاد سردرگمی برای برخی بازیکنان شده است.
  • Scent of Blood یک تلنت فوق‌العاده قوی برای دمج اولویت‌دار در میتیک پلاس محسوب می‌شود. این تلنت حداکثر ۲۰٪ افزایش agility را ارائه می‌دهد که یک افزایش قابل‌توجه برای تمامی ابیلیتی‌ها است، به همین دلیل اکثر بیلدهای میتیک پلاس این تلنت را انتخاب می‌کنند.
  • Arterial Precision:‏ Shiv را به یک دیباف AoE تبدیل می‌کند که میزان دمج bleedهای وارد شده را افزایش می‌دهد. نکته مهم این است که این افکت AoE به افزایش دمج Caustic Spatter کمک می‌کند. مشابه Blade Flurry، دمج Caustic Spatter قبل از اینکه افزایش‌های وارد شده به یک هدف محاسبه شود، تعیین می‌شود. بنابراین، بدون Arterial Precision،  ابیلیتی Shiv روی هدف اصلی، دمج Caustic Spatter را افزایش نمی‌دهد.
  • Kingsbane یک کولدان ۱ دقیقه‌ای برای Assassination محسوب می‌شود که به‌مرور دمج خود را افزایش می‌دهد. معمولاً برای این اسپل شارژهای Shiv را نگه می‌داریم و مطمئن می‌شویم که هنگام Deathmark آن را کست کنیم تا از کپی شدن poison ها بهره ببریم و سرعت رمپ‌شدن آن را بیشتر کنیم.
  • Dragon Tempered Blades یک پسیو است که به ما اجازه می‌دهد poison های بیشتری به‌طور هم‌زمان داشته باشیم. این تلنت به ما امکان می‌دهد از Amplifying Poison استفاده کنیم، به رمپ Kingsbane  کمک می‌کند و استک‌های بیشتری از Lethal Dose را فراهم می‌کند.
  • Indiscriminate Carnage یک تلنت اصلی در میتیک پلاس است که به ما اجازه می‌دهد bleedها را در AoE مؤثرتر پخش کنیم. این تلنت بخشی از AoE urst شما محسوب می‌شود، اما برای روتیشن اصلی شما ضروری نیست. Caustic Spatter، Crimson Tempest و کست دستی Garrote و Rupture برای اجرای روتیشن اصلی شما کافی هستند. Indiscriminate Carnage تنها یک تقویت‌کننده برای آن‌ها محسوب می‌شود.
  • Sudden Demise یک ابیلیتی مشابه Touch of Death است که اهداف با هلث پایین را بر اساس میزان دمج bleed باقی‌مانده روی آن‌ها از بین می‌برد. برخی در مورد نحوه عملکرد آن دچار سردرگمی شده‌اند. به‌صورت پایه، اگر یک هدف ۱۰۰ هلث باقی‌مانده داشته باشد، باید حداقل ۱۵۰ دمج باقی‌مانده از bleed روی آن هدف وجود داشته باشد تا Sudden Demise فعال شده و هدف را بکشد.
     

هیرو تلنت‌ها

Deathstalker

در درخت Deathstalker، گیم‌پلی اصلی حول Deathstalker’s Mark و Darkest Night شکل می‌گیرد. این دو تلنت با هم کار می‌کنند تا دیباف اصلی Deathstalker را اعمال و سپس مصرف کنند. این مکانیزم به‌صورت چرخه‌ای عمل می‌کند؛ شما ابتدا Mark را اعمال می‌کنید، سپس با اجرای ۳ فینیشر روی هدف، آن را مصرف کرده و دوباره کمبو پوینت‌های خود را به حداکثر می‌رسانید. سپس، با استفاده از تلنت نهایی، مجدداً Mark را همراه با یک Envenom تقویت‌شده اعمال می‌کنید. فعال‌سازی و مصرف باف تلنت نهایی برای حفظ این چرخه، مهم‌ترین هدف این درخت محسوب می‌شود.

سایر تلنت‌های مهم در درخت:

  • Clear the Witnesses: اگر این باف فعال باشد و شما Vicious Venoms را انتخاب نکرده باشید، باید از Fan of Knives برای مصرف این باف استفاده کنید، حتی در تک‌هدفی.
  • Singular Focus: این تلنت بسیار مورد انتظار بود و برخی آن را به‌عنوان "بازگشت Funnel DPS" معرفی می‌کردند. در عمل، این تلنت حدود ۳٪ از کل دمج ما را فراهم می‌کند که مقدار بدی نیست، اما به‌اندازه‌ای قوی نیست که قابل سوءاستفاده باشد. در میتیک پلاس و موقعیت‌های AoE سنگین بسیار مفید است.
  • Fatal Intent: در تئوری، این تلنت باید یک افکت Execute قوی در ۲۰٪ HP هدف ارائه دهد که به‌طور کلی بسیار ارزشمند است. با این حال، مشابه Singular Focus، مقدار عددی آن چندان بالا نیست که تأثیر محسوسی داشته باشد.
برو به جمع‌آوری گیِر
site logoلایت‌مون
© 2025 Lightmoon, All rights reserved