در درخت تلنتهای کلاس، در بالای درخت برخی انتخابهای قدرتمند و در پایین گزینههایی برای افزایش دمج وجود دارد. از بالا به پایین:
- Airborne Irritant در برابر Gouge: تقریباً در همه شرایط، Airborne Irritant توصیه میشود، زیرا یک AoE Stop در میتیک پلاس و رِیدها ارائه میدهد. همچنین، بهخوبی با گره انتخابی بعدی ترکیب میشود.
- Blackjack در برابر Tricks of the Trade: تلنت Blackjack در همه موقعیتها توصیه میشود. این تلنت، به AoE blind که از Airborne Irritant دریافت میکنید، یک افکت کاهش دمج و کاهش هیل اضافه میکند که بسیار قدرتمند است. ممکن است همیشه مفید نباشد، اما زمانی که ۲-۳ کستر در یک pull یا مابهایی با Tank Buser حضور دارند، کاهش ۳۰٪ دمج واقعاً قابل توجه خواهد بود. در مقابل، Tricks of the Trade ارزش چندانی ندارد. بسیاری از بازیکنان متوجه نیستند که این تلنت تنها threat مستقیم ایجاد شده توسط Rogue را هدایت میکند که مشکلساز است. تانکها بهطور طبیعی threat بسیار بیشتری نسبت به اسپکهای DPS تولید میکنند، تا حدی که Tricks of the Trade مقدار ناچیزی threat را منتقل میکند. در بیشتر موارد، تنها کاربرد آن کمک به جمع کردن pull های دوردست است، که معمولاً یک DPS رنج این کار را بهتر انجام میدهد. در کلیدهای سطح بالا، برخی از Rogue ها از Tricks of the Trade برای کنترل بهتر pull ها استفاده میکنند، بنابراین در صورت نیاز، میتوانید این تلنت را بگیرید.
- Cheat Death در برابر Elusiveness: یک مقایسه بسیار ساده است. Elusiveness بهعنوان یک تلنت دفاعی در میتیک پلاس سطح بالا قویتر است اما برای اجرای صحیح نیاز به دقت، دانش بازی و برنامهریزی دارد. Cheat Death یک تلنت پسیو است که در صورت بروز اشتباهات غیرمنتظره، شما را نجات میدهد.
- Numbing Poison در برابر Atrophic Poison: کاهش سرعت کَست از طریق Numbing Poison معمولاً نتایج متفاوتی دارد. در بسیاری از کَستهای مهم که کاهش سرعت را نیاز دارید، بهدرستی کار نمیکند. در کل، مقایسه بین این دو به این صورت است: Numbing Poison برای کاهش دمج تانک و Atrophic Poison برای کاهش دمج کل گروه.
- Deadly Precision در برابر Virulent Poisons: یک گره انتخابی برای افزایش دمج. Virulent Poisons بسیار ضعیف است و هرگز انتخاب نمیشود.
- Tight Spender در برابر Improved Ambush: اینجا واقعاً یک انتخاب وجود دارد. Improved Ambush در ترکیب با Blindside در تکهدفی کمی بهتر است، اما در میتیک پلاس معمولاً Tight Spender انتخاب میشود زیرا باعث افزایش جزئی دمج کلی میشود.
در پایین درخت کلاس، انتخابهای نهایی را داریم. میتوان سه مورد از این تلنتها را با پوینتهای باقیمانده انتخاب کرد، اما دو مورد آنها برای Assassination همیشه ضروری هستند:
Thistle Tea و Deeper Stratagem بیش از حد قوی هستند و هم برای تکهدفی و هم در میتیک پلاس نباید از آنها صرفنظر کرد. این انتخابها سه گزینه را باقی میگذارند:
- Lethality -> Cold Blood
- Echoing Reprimand
- Subterfuge -> Without a Trace
Lethality بهتنهایی قوی است، و هرچند Cold Blood چندان چشمگیر نیست، اما در Fatebound همیشه بازی میشود، زیرا با گره Inevitabile End در درخت هیرو تلنت سینرجی دارد. در Deathstalker معمولاً Cold Blood استفاده نمیشود، اما این یک ضرر بزرگ نیست و اگر بخواهید، میتوانید Cold Blood را در Deathstalker ماکرو کنید تا یک دکمه را از روتیشن حذف کنید، که فقط ۱٪ کاهش دمج خواهد داشت.
پس از تغییرات، Subterfuge و Without a Trace تلنتهای اصلی هستند، بهویژه در صورتی که Master Assassin انتخاب شده باشد. Without a Trace یک شارژ اضافی ارائه میدهد، اما این افزایش شارژ، تعداد دفعات استفاده در یک دانجن ۴۰ دقیقهای را افزایش نمیدهد، بلکه فقط تایمینگ استفاده را بهبود میبخشد. اگرچه این گزینه استاندارد است، اما Supercharger، Cold Blood و Lethality همگی جایگزینهایی هستند که میتوانید استفاده کنید. معمولاً، این بیلد شامل ۱ یا ۲ پوینت در Subterfuge است، و سپس پوینتهای باقیمانده به یکی از جایگزینهای بالا اختصاص داده میشود.