site logoلایت‌مون

Balance Druid

راهنمای Balance Druid برای اکسپنشن The War Within سیزن ۲
پچ ۱۱.۱
Authorهومن
تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴

سبک بازی و گیم‌پلی

روتیشن کلی:

همیشه DoT های خود را روی هدف اصلی حفظ کنید (Moonfire و Sunfire)، و اگر Stellar Flare را انتخاب کرده‌اید، آن را نیز حفظ کنید. سعی کنید DoTها را تنها در حین حرکت یا زمانی که کمتر از ۳۰٪ از مدت زمان آن‌ها باقی مانده است ریفرش کنید، که به این "بازه پاندمیک" گفته می‌شود. اگر هدف شما در حال مرگ است، ممکن است نیازی به تجدید Sunfire و Moonfire نداشته باشید، زیرا از کل افکت DoT آن‌ها بهره نخواهید برد.

اگر با Keeper of the Grove بازی می‌کنید، Force of Nature را روی کولدان استفاده کنید.

Celestial Alignment یا Incarnation: Chosen of Elune را در زمان مناسب در فایت فعال کنید. معمولاً، بهتر است کولدان خود را با بالاترین ارزش ممکن استفاده کنید. این کار را می‌توان با همگام‌سازی آن با Bloodlust، ترینکت‌های شخصی، یا شرایط افزایش دمج انجام داد. قبل از هر فایت تحقیق کنید که بهترین زمان برای استفاده از Incarnation چه زمانی است، اما در بیشتر موارد بهترین گزینه، استفاده در شروع مبارزه است.

اگر با Keeper of the Grove بازی می‌کنید، نگه داشتن کولدان‌ها برای همگام‌سازی با Force of Nature می‌تواند مفید باشد. البته، باید مطمئن شوید که استفاده از کولدان‌ها را از دست نمی‌دهید. این مورد شدیداً به زمان کشتن باس (Killtime) وابسته است.

اگر با Whirling Stars بازی می‌کنید، دو شارژ از Celestial Alignment خواهید داشت. هرگز بیش از حد این شارژ ها را بدون استفاده نگه ندارید. توجه داشته باشید که اگر تلنت Control of the Dream را انتخاب کرده‌اید، می‌توانید تا حداکثر ۱۵ ثانیه روی دو شارژ بمانید.

Convoke the Spirits را همیشه با Celestial Alignment یا Incarnation: Chosen of Elune استفاده کنید. اگر با Keeper of the Grove بازی می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که Force of Nature را قبل از آن کست کرده‌اید.

Fury of Elune را روی کولدان استفاده کنید یا در صورت استفاده از New، ‏Half و Full Moon  باید شارژهای آن‌ها را پیش از رسیدن به سقف شدن مصرف کنید. اگر با Moons بازی می‌کنید، می‌توانید شارژها را تا Celestial Alignment یا Incarnation بعدی نگه دارید، اما هرگز نباید بگذارید شارژها به سقف برسند.

Astral Power را با Starsurge در تک‌هدفی و Starfall در شرایطی که ۲ یا بیشتر هدف دارید مصرف کنید. اگر کمتر از ۳ استک Starlord دارید، اولویت را به خرج کردن Astral Power برای رسیدن به ۳ استک Starlord بدهید. در برخی شرایط اگر یک هدف از اهمیت بالایی برخوردار باشد، می‌توان از Starsurge روی ۲ هدف نیز استفاده کرد.

Solar Eclipse را برای Wrath در یک یا دو هدف و Lunar Eclipse را برای Starfire در سه هدف یا بیشتر فعال کنید. در بازه Incarnation: Chosen of Elune، باید Wrath را روی حداکثر ۳ هدف و Starfire را روی ۴ هدف یا بیشتر کست کنید. اگر خارج از Eclipse هستید ولی به سقف Astral Power نزدیک شده‌اید، می‌توانید مقداری از آن را خرج کنید تا از رسیدن آن به سقف قبل از ورود به Eclipse جلوگیری کنید.

اگر با Elune’s Chosen و Lunar Calling بازی می‌کنید، همیشه وارد Lunar Eclipse خواهید شد، بدون توجه به شرایط.

با استفاده از Fungal Growth از Wild Mushrooms، می‌توانید از Wild Mushrooms برای حفظ Waning Twilight در موقعیت‌های چند هدفی استفاده کنید. در تک‌هدفی، باید فقط از آن به عنوان یک ابیلیتی حرکتی استفاده کنید.


روتیشن شروع (Opener)

شروع با Elune’s Chosen:

دو بار Wrath را در ۳-۴ ثانیه مانده به Pull Timer از حداکثر بُرد بزنید.
Starfire کست کنید.
Moonfire، Sunfire و Stellar Flare (اگر تلنتش گرفته شده) را روی هدف اعمال کنید.
Fury of Elune را استفاده کنید.
Celestial Alignment یا Incarnation: Chosen of Elune را همراه با ترینکت‌ها، ابیلیتی‌های نژادی‌ و پوشِن فعال کنید.
Starsurge یا Starfall را تا جای ممکن برای خالی کردن Astral Power قبل از Convoke استفاده کنید.
Convoke the Spirits را فعال کنید.
Astral Power باقی‌مانده را خرج کرده و وارد روتیشن معمولی شوید.

شروع با Keeper of the Grove:

دو بار Wrath را در ۳-۴ ثانیه مانده به Pull Timer از حداکثر برد بزنید.
Sunfire و Stellar Flare (اگر تلنتش گرفته شده) را روی هدف اعمال کنید.
Force of Nature را استفاده کنید تا treant ها Moonfire را روی هدف اعمال کنند.
Celestial Alignment یا Incarnation: Chosen of Elune را همراه با ترینکت‌ها، ابیلیتی‌های نژادی و پوشِن فعال کنید.
Starsurge یا Starfall را تا جای ممکن برای خالی کردن Astral Power قبل از Convoke استفاده کنید.
Convoke the Spirits را فعال کنید.
Astral Power باقی‌مانده را خرج کرده و وارد روتیشن معمولی شوید.

چند هدفی:

Sunfire و Moonfire را روی همه‌ی اهداف موجود در Pull حفظ کنید، اما در نظر داشته باشید که اگر اهداف مدت زیادی زنده نمی‌مانند، ممکن است نیازی به اعمال DoT نباشد.
Astral Power را روی Starfall خرج کنید در صورتی که ۲ یا بیشتر هدف وجود دارد و از رسیدن Astral Power به سقف جلوگیری کنید.
Fury of Elune یا New، ‏Half و Full Moon را روی کولدان استفاده کنید اگر با Elune’s Chosen بازی می‌کنید.
Astral Power را روی Starfall خرج کنید تا به سه استک Starlord برسید.
اگر با Keeper of the Grove بازی می‌کنید، از Force of Nature روی کولدان استفاده کنید.
Starfire را کست کنید.
با Wild Mushroom (اگر تلنتش گرفته شده)، آپ‌تایم Waning Twilight را حفظ کنید.

سبک بازی کلی

مدیریت حرکت و موقعیت ایستادن شما به عنوان یک Balance Druid

از آنجا که روتیشن پایه‌ Balance Druid نسبتاً ساده است و جای خطای کمی دارد، یکی از بهترین راه‌ها برای بهبود عملکرد، کاهش میزان حرکت غیرضروری و به حداکثر رساندن زمان کست است. برای دستیابی به این هدف، DPSهای رنج باید مهارت‌های موقعیت‌یابی خوبی توسعه دهند، زیرا پیش‌بینی و حرکت پیشگیرانه همیشه بهتر از حرکت واکنشی است.

بهترین رویکرد برای مدیریت حرکت این است که همیشه این سوال را از خود بپرسید: در مرحله بعدی مبارزه چه اتفاقی قرار است بیفتد و من باید کجا باشم تا کمترین میزان حرکت را داشته باشم، چه در صورت گرفتن مکانیک و چه در صورت نگرفتن آن؟ علاوه بر این، کلاس من چه ابزارهایی دارد که می‌توانند به من کمک کنند تا این حرکت را بدون کاهش چشمگیر خروجی دمج مدیریت کنم؟

برای Balance Druid، ابزار اصلی شما در Moonkin Form، ابیلیتی Wild Charge است. Wild Charge شما را به سمت عقب پرت می‌کند و دارای کولدان ۱۵ ثانیه‌ای است که با تلنت Elune’s Grace در درخت Elune’s Chosen به ۱۲ ثانیه کاهش می‌یابد. Wild Charge کولدان گلوبال، بنابراین می‌توانید آن را با یک ابیلیتی که کست آنی دارد مانند Starsurge، Starfall یا یکی از DoTهای خود ترکیب کنید.

می‌توانید مسافت Wild Charge را افزایش دهید، با پریدن هم‌زمان و استفاده از Flap. Flap کولدان گلوبال دارد، بنابراین فقط در مواقعی که واقعاً به حرکت اضافی نیاز دارید باید از آن استفاده کنید.

Balance Druid در مدیریت حرکت‌های کوتاه بسیار قوی است، زیرا دسترسی به دکمه‌هایی دارد که هنگام حرکت قابل استفاده هستند، مانند Starsurge و Starfall. اما در حرکت‌های طولانی، مشکلاتی ایجاد می‌شود، زیرا تولید‌کننده‌های شما نیاز به کست کامل دارند. با برنامه‌ریزی از پیش و تقسیم حرکت‌های طولانی به حرکت‌های کوتاه‌تر، این ضعف را می‌توان به یک نقطه‌ی قوت قابل مدیریت تبدیل کرد.

برای این کار، باید از مصرف‌کننده‌ها و اعمال مجدد Sunfire/Moonfire برای تنظیم موقعیت خود در فایت استفاده کنید. علاوه بر این، Balance Druid با استفاده از Elune’s Guidance در کولدان‌ها دسترسی بیشتری به مصرف‌کننده‌های خود دارد، بنابراین در مقایسه با برخی کلاس‌های دیگر، با حرکت‌کردن حین کولدان‌ها هزینه کمتری  پرداخت می‌کند، زیرا Astral Power کافی برای خرج کردن در Starsurge/Starfall خواهید داشت.

با این حال، کنسل کردن کست Full Moon در پنجره‌ی Incarnation: Chosen of Elune، یکی از پرهزینه‌ترین اشتباهات ممکن است، زیرا باید آن را با Balance of All Things همگام کنید تا حداکثر بهره را از کولدان ببرید.

Stampeding Roar یکی از ابزارهای حرکتی شماست که سرعت حرکت شما و تمامی هم‌تیمی‌هایتان در شعاع ۲۰ یارد را به میزان ۶۰٪ افزایش می‌دهد. با این حال، معمولاً نمی‌توان از آن به عنوان کولدان حرکتی شخصی استفاده کرد و این ابیلیتی معمولاً برای کمک به کل گروه ذخیره می‌شود.

دیگر کولدان حرکتی شما Dash است، که شما را به Cat Form تغییر داده و سرعت حرکت شما را ۶۰٪ برای ۱۰ ثانیه افزایش می‌دهد. تفاوت اصلی بین Stampeding Roar و Dash این است که افزایش سرعت Dash بعد از تغییر شکل به Moonkin Form از بین می‌رود، در حالی که افزایش سرعت Stampeding Roar باقی می‌ماند. بنابراین، Dash را فقط در شرایط اضطراری استفاده کنید، زیرا باعث کاهش شدید DPS شما خواهد شد.

به یاد داشته باشید: Balance Druid از چرخه فیدبک مثبت خود بهره می‌برد و هرگونه وقفه در کست، تغییر فرم، یا بودن در فرمی غیر از Moonkin Form، تأثیر بسیار منفی روی عملکرد آن دارد.

کولدان‌ها

Balance Druid یکی از معدود اسپک‌هایی در بازی است که دارای کولدان ۳ دقیقه‌ای است، بنابراین مدیریت صحیح این کولدان‌ها بسیار مهم است. برای بهره‌مندی حداکثری از ارزش آن‌ها، باید یک فرآیند فکری مناسب داشته باشید که شامل موارد زیر باشد:

  • آیا می‌توانم از کولدان به‌طور کامل استفاده کنم؟
  • آیا این کولدان باعث می‌شود که دمج مفید و مؤثری به گروه ارائه دهم؟
  • آیا نقطه‌ی بهتری در فایت وجود دارد که این کولدان‌ها در آن مفیدتر باشند؟ (مثل افزایش دمج، ظاهر شدن اَدهای اولویت‌دار، همگام‌سازی با Lust، ترینکت‌ها، و...)
  • آیا با نگه داشتن این کولدان، یکی از استفاده‌های آن را از دست می‌دهم؟
  • آیا حرکت بیش از حد باعث کاهش ارزش کولدان می‌شود؟
  • برای بیشترین بهره‌وری از کولدان‌ها، باید برنامه‌ریزی کرده و از قبل بدانید که چه زمانی و در چه شرایطی باید از آن‌ها استفاده کنید تا دمج بهینه‌ای ارائه دهید.

ابزارهای دفاعی

ابزارهای دفاعی‌های پایه‌ Balance Druid متأسفانه ضعیف هستند، که عمدتاً به این دلیل است که Druid بر پایه‌ی دسترسی به Bear Form طراحی شده است. برای جبران این ضعف، Druid یکی از معدود کلاس‌هایی است که هیچ افزایش Stamina در درخت کلاس خود ندارد.

برای مدیریت این ضعف، باید مطمئن شوید که دفاعی‌های خود را به‌درستی استفاده می‌کنید، که معمولاً شامل نیاز به استفاده از Bear Form نیز می‌شود. در The War Within، تنها تغییری که برای رفع این مشکل اعمال شد، افزایش کاهش دمج Barkskin به ۳۰٪ بود. اما در مقابل، Thick Hide به ۴٪ کاهش پیدا کرد. برخی تلنت‌های دفاعی نیز در درخت هیرو تلنت‌ها گنجانده شده‌اند.

Barkskin دفاعی اصلی شماست که باید روی یک دکمه‌ی قابل دسترس و سریع کی‌بایند شود، زیرا اولین خط دفاعی شما در برابر دمج ورودی محسوب می‌شود. این ابیلیتی کولدان ۱ دقیقه‌ای دارد که می‌تواند با Symbol of Hope از Holy Priest زودتر ریست شود. Barkskin میزان دمج دریافتی شما را به مدت ۱۲ ثانیه، ۳۰٪ کاهش می‌دهد. همیشه باید این ابیلیتی را به‌صورت پیشگیرانه و قبل از دریافت دمج استفاده کنید، زیرا فشردن آن پس از وقوع دمج فایده‌ای ندارد. این ابیلیتی کولدان گلوبال ندارد، بنابراین هیچ دلیلی برای استفاده نکردن از آن در مواقع ضروری وجود ندارد!

Renewal یک دفاعی دیگر است که کولدان گلوبال ندارد و هم به‌صورت پیشگیرانه و هم واکنشی قابل استفاده است. این ابیلیتی ۳۰٪ از حداکثر هلث شما را هیل می‌کند، که در Bear Form افزایش بیشتری خواهد داشت. رایج‌ترین استفاده از این ابیلیتی پس از دریافت دمج برای پر کردن سریع هلث است، اما دانستن اینکه چه زمانی قبل از دریافت ضربه از آن استفاده کنید تا زنده بمانید، کلید زنده‌ماندن شما در مبارزه است.

زمانی که هلث شما به زیر ۴۰٪ برسد Well-Honed Instincts به‌طور خودکار یک Frenzied Regeneration را فعال می‌کند. این ابیلیتی پس از فعال شدن، یک دیباف ۱۲۰ ثانیه‌ای (یا ۹۰ ثانیه‌ای در صورت داشتن ۲ پوینت در آن) روی شما اعمال می‌کند که از دریافت مجدد این افکت جلوگیری می‌کند. این یک دفاعی پسیو و بسیار قوی است، اما باید توجه داشته باشید که در هنگام فعال شدن، اگر به Bear Form تغییر شکل دهید، این افکت را به‌طور کامل از دست خواهید داد.

اگر این افکت پروک شود و شما به Bear Form تغییر دهید، کاملاً از بین می‌رود که باعث می‌شود استفاده از آن بسیار آزاردهنده شود. علاوه بر این، اگر در هنگام پروک شدن آن بخواهید روت خود را بشکنید (مثلاً در مبارزه‌ی Tindral Sageswift)، با تغییر شکل، این افکت ناپدید خواهد شد.

آخرین ابزاری که در فرم کستر (Caster Form) به آن دسترسی داریم، فقط مقداری هیل جانبی و نسبتاً کم‌اثر از طریق Regrowth است. این هیل تأثیر زیادی روی میزان هلث شما ندارد، بنابراین فقط در مواقع کاملاً اضطراری یا زمانی که در مبارزه downtime دارید، استفاده می‌شود. در ۹۵٪ مواقع، بهتر است به Bear Form بروید و از Frenzied Regeneration برای هیل خود استفاده کنید.

اگر با Keeper of the Grove بازی می‌کنید، ممکن است از طریق Blooming Infusion به پروک کست آنی برای Regrowth دسترسی پیدا کنید، که علاوه بر آن ۸٪ کاهش دمج از طریق Protective Growth نیز فراهم می‌کند.

Nature’s Vigil یک هیل قدرتمند اما غیرقابل اطمینان است که در محتوای گروهی نمی‌توان روی آن حساب کرد. بهترین راه استفاده از این ابیلیتی این است که همزمان با کولدان‌های اصلی آن را فعال کنید و سپس روی کولدان از آن استفاده کنید.

بیرون از فرم کستر، دسترسی ما به ابزارهای دفاعی گسترده‌تر می‌شود، زیرا Bear Form به همراه Frenzied Regeneration را در اختیار داریم.

Bear Form به‌تنهایی باعث افزایش Stamina شما به میزان ۲۵٪ و افزایش آرمور شما به میزان ۲۲۰٪ می‌شود، که برای زنده ماندن در برابر ضربات سنگین بسیار ارزشمند است. با این حال، در رِید، اکثر دمجی که شما به‌عنوان یک DPS رنج دریافت می‌کنید، از نوع جادویی است، بنابراین این افزایش آرمور به‌ندرت استفاده می‌شود. آخرین باری که افزایش آرمور به‌طور خاص در یک فایت رِید مفید بود، در Castle Nathria روی باس Sludgefist بود.

با این وجود، Bear Form یکی از قوی‌ترین دفاعی‌های بازی محسوب می‌شود، اما استفاده از آن معایب بزرگی دارد، زیرا همه‌ی دفاعی‌های پایه‌ شما کاهش پیدا می‌کند و ۹۹٪ از خروجی دمج خود را از دست می‌دهید تا زمانی که دوباره به Moonkin Form برگردید.

Frenzied Regeneration به‌طور ذاتی با Bear Form همگام است، زیرا در مدت ۳ ثانیه ۳۲٪ از هلث شما را بازیابی می‌کند. پس از Renewal (و Healthstone یا پوشِن هلث)، این بهترین روش برای کمک به هیلرها برای پر کردن هلث شما است.

انتخاب تلنت Heart of the Wild این امکان را به شما می‌دهد که دو شارژ از Frenzied Regeneration در طول مدت این ابیلیتی داشته باشید، که برای فایت‌هایی با حرکت طولانی‌مدت که باعث دریافت دمج زیادی می‌شوند، فوق‌العاده مفید است. برای مثال، در مبارزه Broodkeeper Diurna، اگر چنل استَف روی شما انجام شود، این تلنت می‌تواند به زنده‌ماندن شما کمک کند.

ممکن است ارزش داشته باشد که ابیلیتی‌های دفاعی خارجی بازیکنان دیگر در رِید را بررسی و آن‌ها را رصد کنید. برای مثال، استفاده از Blessing of Sacrifice از Ret Paladin می‌تواند به زنده‌ماندن شما در یک فایت کمک کند. می‌توانید این کار را از طریق addon ای بنام Method Raid Tools انجام دهید.

برو به رابط کاربری و ماکروها
site logoلایت‌مون
© 2025 Lightmoon, All rights reserved