در اصل Discipline Priest بر پایه زنده نگه‌داشتن اعضای تیم از طریق اعمال Atonement با اسپل‌هایی مانند Power Word: Shield، Renew و Power Word: Radiance است. پس از اعمال این باف، باید از اسپل‌های دمج قوی استفاده کنید تا از هیل اضافی که ارائه می‌دهد، نهایت بهره را ببرید. این روند بسته به اینکه در رِید یا دانجن بازی می‌کنید، متفاوت خواهد بود.

در رِید، هدف این است که تا حد امکان تعداد بیشتری از بازیکنان را با باف Atonement پوشش دهید. این کار از طریق رمپ‌کردن انجام می‌شود، که در آن سعی می‌کنید تا جای ممکن Atonement را روی تعداد زیادی از اهداف اعمال کنید، قبل از اینکه اولین Atonement از بین برود. معمولاً این عدد به حدود ۱۸ تا ۲۰ هدف می‌رسد. بعد از این مرحله، یک بازه‌ی کوتاه در اختیار خواهید داشت که تمام اهداف باف Atonement را دارند، و در این زمان باید تا جای ممکن دمج وارد کنید تا بیشترین استفاده را از ظرفیت Discipline Priest ببرید.

در دانجن‌ها، تعداد اهدافی که باید پوشش دهید بسیار کمتر است، به این معنی که می‌توانید تمرکز بیشتری روی تک‌تک اعضای تیم داشته باشید. با یک کست Power Word: Radiance می‌توانید تمام اعضای تیم را تحت تأثیر Atonement قرار دهید. این موضوع باعث می‌شود سبک بازی شما در دانجن‌ها کاملاً متفاوت باشد، زیرا دیگر نیازی به ایجاد رمپ‌های بزرگ ندارید و تمرکز اصلی روی مدیریت این ۵ هدف خواهد بود. گاهی اوقات وارد کردن دمج و هیل از طریق Atonement کافی نیست، و در چنین شرایطی، ابزارهایی مانند Power Word: Shield، Power Word: Life و Penance به کمک شما می‌آیند. این اسپل‌ها در موقعیت‌هایی که یکی از اعضای تیم شما دمج تک‌هدفی شدید دریافت می‌کند، مؤثر خواهند بود، در حالی که در شرایطی که تیم به‌طور کلی دمج پایدار و پراکنده‌ای دریافت می‌کند، Atonement به بهترین شکل عمل می‌کند.

نقاط قوت:

  • توانایی ایجاد هیل Burst AoE استثنایی برای مقابله با دمج ورودی سنگین.
  • دسترسی به تلنت‌های قدرتمند کاهش دمج مانند Power Word: Barrier و Pain Suppression که کمک بزرگی به گروه/رِید می‌کنند.
  • میزان زیادی دمج پسیو ارائه می‌دهد، زیرا این اسپک برای هیل از طریق وارد کردن دمج طراحی شده است و همچنین در زمان‌های کمبود دمج ورودی، همچنان می‌تواند دمج وارد کند.
  • منحنی یادگیری رضایت‌بخشی دارد. زمانی که به‌درستی Discipline Priest را یاد بگیرید، همیشه کنترل بازی را در دست خواهید داشت و می‌توانید مکانیک‌های تعیین‌شده را پوشش دهید.

نقاط ضعف:

  • تحرک ضعیف.
  • یکی از شکننده‌ترین اسپک‌های بازی – نیاز به آگاهی بالا از اتفاقات اطراف دارد تا بتوانید با استفاده از دفاعی‌ها از قبل آماده شوید.
  • هیل اضطراری محدود – اگر از قبل برای هیلینگ آماده نشوید، امکان خروجی هیل مؤثر کمتر خواهد بود. این مسئله باعث می‌شود Discipline بسیار چالش‌برانگیز اما پاداش‌دهنده باشد، زیرا باید بتوانید مکانیک‌های خطرناک پیش رو را پیش‌بینی کنید.
  • بسیاری از روتیشن‌های هیلینگ نیاز به ایستادن در جای خود دارند، که باعث می‌شود در شرایطی که نیاز به حرکت فوری دارید، آسیب‌پذیر باشید.
  • در رِیدهای بالای ۲۰ نفر (مانند Heroic, Normal و LFR) دچار مشکل می‌شود، زیرا این اسپک به‌طور سخت‌گیرانه محدود به تعداد مشخصی از هدف‌ها برای هیل کردن است، درحالی‌که هیلرهای دیگر مانند Holy Priest با افزایش تعداد بازیکنان، قدرت بیشتری پیدا می‌کنند.