Feral به دو درخت هیرو تلنت بسیار جالب دسترسی دارد: Druid of the Claw (DOTC) و Wildstalker (WS). با اینکه ممکن است این درختها به اندازهی برخی دیگر از هیرو تلنتهای کلاسهای دیگر، افکتهای بصری چشمگیر نداشته باشند، اما از نظر تماتیک کاملاً با Feral هماهنگاند و گرههایی را ارائه میدهند که سینرجی خوبی با کیت Feral دارند و تجربه بازی با آن را لذتبخشتر میکنند.
درخت WS بیشتر بر Bleed و DOT تمرکز دارد، در حالی که DOTC روی Bite و Claw متمرکز است. با این حال، این به معنای نادیده گرفتن bleedها در DOTC یا Bite در WS نیست، اما هنگام جابجایی بین این دو، تفاوتهایی در حس بازی و پروفایل دمج قابل توجه خواهد بود.
همچنین این دو از نظر دفاعی نیز تفاوتهایی دارند؛ در DOTC، این درخت با اسپک Guardian مشترک است، بنابراین از طریق تلنتهایی مانند Wildshape Mastery و Empowered Shapeshifting باعث تقویت Bear Form و Frenzied Regeneration میشود. از سوی دیگر، WS بیشتر بر جنبه Restoration تمرکز دارد و هیل شخصی و Regrowth را از طریق تلنتهایی مانند Thriving Growth، Vigorous Creepers و Harmonious Constitution تقویت میکند.
گیمپلی هیرو تلنتها
از نظر گیمپلی، Druid of the Claw بیشتر حول محور پروک شدن Ravage میچرخد و بازیکردن با آن شامل المانهایی مثل Claw Rampage در زمان Berserk میشود، جایی که استفاده بهینه از تولیدکنندههایی مثل Shred و Brutal Slash منجر به پروکهای بیشتر از Ravage میشود. همچنین مکانیزم Aggravate Wounds وجود دارد که بعد از استفاده از Ravage، با خرج کردن انرژی، مدت زمان bleed را افزایش میدهد.
مزایای خاصی برای Bear Form نیز وجود دارد، مثل امکان کست کردن Frenzied Regeneration در Catform (اگرچه معمولاً بهتر است به Bear Form بروید تا انرژی ذخیره کنید). تلنت Killing Strikes راهی قطعی برای پروک کردن Ravage ارائه میدهد و میتواند تصمیماتی مانند زمان استفاده از Tiger's Fury را ایجاد کند، مثلاً برای به حداکثر رساندن burst یا جلوگیری از جایگزینکردن یک پروک فعال Ravage.
Wildstalker تأکید بیشتری بر کیت پایه ما دارد، اما تمرکز آن روی گسترش Rake در حالت AOE و چند هدفی است تا Thriving Growth بیشتری پروک شود، و استفاده از Ferocious Bite روی هدفهایی که دارای Vines هستند باعث پروک Bursting Growth میشود. همچنین Implant وجود دارد که امکان انتخاب هدف برای قرار دادن Vine را فراهم میکند، که سینرجی خوبی با Vigorous Creepers و بسیاری از تلنتهای Feral دارد. WS همچنین با تلنتهای فعال مثل Lunar Inspiration و Adaptive Swarm هماهنگی بیشتری دارد، که خودشان میتوانند تأثیر زیادی بر روتیشن داشته باشند.
شاید حالا این سؤال برایتان پیش آمده باشد که کدامیک قویتر است؟
انتخاب هیرو تلنت
واقعیت این است که هیچ «بهترین» درخت هیرو تلنتی وجود ندارد، چرا که سازندگان بازی بهخوبی هر دو درخت را با مزایا و معایب خاص خود طراحی کردهاند تا پوششدهنده نیازهای مختلف باشند. در حال حاضر به نظر میرسد بسته به نوع مبارزه در رِید یا دانجن، و حتی ترجیحات شخصی یا نیاز گروه، بین این دو جابجا خواهیم شد. با این حال، در وضعیت فعلی، Wildstalker برای مبارزات تکهدفی و DOTC برای میتیک پلاس یا AOE سنگین بهتر است.
DOTC کاملاً یک درخت هیرو مبتنی بر burst است، بهطوری که Ravage بهعنوان یک پروک، جایگزینی بسیار burst برای Ferocious Bite محسوب میشود. گره نهایی این درخت، Berserk را تقویت میکند و حتی گرههای اختیاری دیگری نیز وجود دارند که میتوانند دمج Shred و Swipe را افزایش دهند، که این افزایش بهطور خاص از طریق مواردی مثل Berserk: Frenzy باعث افزایش دمج Berserk میشود. همچنین، تلنت Killing Strikes باعث میشود استفاده از Ravage به شما Agility بدهد. اگرچه این افکت مستقیماً به Berserk وابسته نیست، اما بیشترین پروکهای Ravage در طول Berserk اتفاق میافتند، بنابراین زمان بیشتری از این Agility در بازه Berserk فعال خواهد بود – جایی که بیشترین بهره را از آن میبرید.
بهطور کلی، DOTC کمی بیشتر روی AOE تمرکز دارد نسبت به Wildstalker، اما هر دو درخت توانایی AOE خوبی دارند، فقط پروفایل دمج آنها متفاوت است. DOTC زمانی که pullها بزرگتر میشوند قویتر به نظر میرسد و کمتر تحت تأثیر زود مردن مابها قرار میگیرد، در حالی که Wildstalker بیشتر از گسترش Rake سود میبرد.
هر دو درخت در زمینهی اولویتدادن به هدف خاص یا funnel کردن دمج در AOE عملکرد خوبی دارند، اما DOTC به خاطر وجود Ravage و نحوه بهینهسازی تلنتها و استتها حول محور Bite کردن، مزیت بیشتری دارد.
در طرف مقابل، Wildstalker معمولاً در مبارزات تکهدفی خالص کمی قویتر است و همچنین در سناریوهای AOE مداوم یا cleave عملکرد بهتری دارد، بهخصوص در موقعیتهایی که Rake ارزش پیدا میکند (جایی که میتوانید Rake را بهخوبی گسترش دهید و مابها بهاندازه کافی زنده بمانند که Rake تأثیرش را بگذارد).
از نظر دفاعی، Druid of the Claw کمی مزیت دارد، هرچند این موضوع تا حدودی وابسته به استفاده از Bear Form است. از سوی دیگر، هیل شخصی Wildstalker اگر بتوانید بهطور منظم از Regrowth روی خود استفاده کنید، میتواند ارزشمند باشد. این فقط به خاطر تلنت Harmonious Constitution نیست، بلکه هر Thriving Growth که از Regrowth پروک شود، باعث میشود تمام هیلهای دیگر شما ۲۰٪ افزایش یابند (به ازای هر استک Bloom) از طریق گره نهایی به نام Vigorous Creepers – این یعنی Wildstalker میتواند Frenzied Regeneration، و همچنین Regrowth بعدی و حتی پوشن هلث بعدی شما را باف کند.
گزینههای هیرو تلنت
در هر دو درخت هیرو تلنت ما گرههای انتخابی متعددی وجود دارد، و در اینجا توضیح میدهیم که در چه شرایطی بهتر است از هرکدام استفاده کنید.
برای DOTC، همیشه باید از Empowered Shapeshifting در تمام محتواها استفاده کنید، چون گره جایگزین آن هیچ افزایش دمجی ندارد و بهطور کلی کارایی خاصی ندارد.
تلنت Ruthless Aggression را در رِید بازی کنید، مخصوصاً در مبارزات تکهدفی، اما حتی در مبارزاتی که اَد هم دارند میتواند گزینه خوبی باشد. در مقابل، Killing Strikes باید همیشه در میتیک پلاس استفاده شود و حتی در رِید هم میتواند گزینه مناسبی برای AOE یا burst قویتر با Berserk باشد.
برای گره انتخابی نهایی، Strike for the Heart معمولاً بهترین گزینه است، مخصوصاً در میتیک پلاس. تلنت Tear Down the Mighty چندان بد نیست، اما در حال حاضر در هیچ شرایطی ارزش استفاده ندارد.
برای Wildstalker، تلنت Root Network بهطور کلی گزینه بهتری است، همراه با Twin Sprouts برای دمج بیشتر در AOE. یا میتوانید بهجای آن از Resilient Flourishing همراه با Implant برای دمج تکهدفی یا اولویتدار استفاده کنید.
Wildstalker همچنین چند گزینه کاربردی دارد که کاملاً به شما بستگی دارد. Bond with Nature یک تلنت پسیو است که هیل دریافتی شما را افزایش میدهد و میتوان گفت اغلب گزینه بهتری است، اما اگر زیاد از Regrowth رایگان استفاده میکنید، Harmonious Constitution هم میتواند انتخاب خوبی باشد.