site logoلایت‌مون

Feral Druid

راهنمای Feral Druid برای اکسپنشن The War Within سیزن ۲
پچ ۱۱.۱
Authorهومن
تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۴

تلنت بیلد‌ها

بیلددرخت هیروکد ایمپورت
Raid Single TargetWildstalker
Raid Single Target with Cleave Wildstalker
Raid Council Wildstalker
Mythic+ Druid of the Claw
DelvesDruid of the Claw

تلنت‌های کلاس

بخش اول

بخش اول یا بالایی در درخت تلنت‌های کلس بعد از برداشتن تلنت‌های اصلی مربوط به دمج، دو انتخاب اصلی پیش روی شما می‌گذارد: ابیلیتی Remove Corruption یا Maim. در محتوای میتیک پلاس، اگر نیازی به دیسپل کردن نباشد، می‌توانید Maim را انتخاب کنید. در برخی موقعیت‌های خاص، ممکن است تلنت Moonkin Form نیز مفید باشد اگر نیاز به پرش به عقب در مبارزه با استفاده از ابیلیتی Wild Charge داشته باشید، اما این کاربرد بسیار محدود است.

بخش دوم

Renewal انتخاب بهتر در این بخش است، اما اگر keybind ها به مشکل خورده‌اید، Aessina's Renewal هم گزینه قابل قبولی است. با این حال، برای صرفه‌جویی در تعداد کلیدها، شخصاً فکر می‌کنیم که ساختن یک ماکرو برای Renewal به‌همراه Healthstone گزینه بهتری است، حتی اگر گاهی اوقات باعث overheal یا استفاده ناکارآمد شود، صرفاً به این دلیل که داشتن Renewal برای حفظ بقا بسیار مفید است.

در رِید، اگر از Lunar Inspiration یا Convoke the Spirits استفاده می‌کنید، می‌توانید تلنت Nurturing Instinct را به‌عنوان یک افزایش جزئی بگیرید. اما در میتیک پلاس، به‌جای آن، بهتر است سراغ ابیلیتی‌های کاربردی یا دفاعی اضافی بروید. معمولاً یک پوینت آزاد در وسط برای این وجود دارد، اما اگر بخواهید هر دو پوینت را روی آن سرمایه‌گذاری کنید، معمولاً باید از تلنت Natural Recovery صرف‌نظر کنید. با این حال، فکر می‌کنیم استفاده از فقط ۱ پوینت در Nurturing Instinct و حفظ Natural Recovery بهترین انتخاب است.

باید بین Wild Charge و Tiger Dash بر اساس نوع مبارزه سوییچ کنید.

پیشنهاد می‌شود همیشه تلنت Well-Honed Instincts را بگیرید.

بخش سوم

همیشه تلنت‌های Innervate، Forestwalk و Nature's Vigil را بگیرید. بعد از انتخاب تمام گره‌های مربوط به خروجی دمج، می‌توانید آزادانه از میان Fluid Form، Incapacitating Roar، Perfectly-Honed Instincts، Improved Stampeding Roar و Ursine Vigor آن‌هایی را که می‌خواهید انتخاب کنید.

تلنت‌های اسپک

Feral در اکسپنشن Dragonflight یکی از متنوع‌ترین درخت‌های تلنت را در میان تمام اسپک‌ها داشت، و در The War Within به‌نظر می‌رسد این تنوع حتی بیشتر هم شده است. مهم است که صرفاً از چیزی که به‌عنوان بهترین معرفی می‌شود، مثل چیزی که یک Sim یا دیگران توصیه می‌کنند، پیروی نکنید. بلکه باید در نظر بگیرید چه چیزی برای شما بهتر عمل می‌کند. برخی بیلدها ممکن است نسبت به سایرین افزایش جزئی در دمج داشته باشند، اما به احتمال زیاد با بیلد پیشنهادی یک Sim یا یک بازیکن سطح بالا دچار اشتباهات بیشتری خواهید شد. از بازی با گزینه‌هایی که چیزهای کمتری برای رصد یا دکمه‌های کمتری برای فشار دادن دارند، نترسید.

چند مثال برای ساده‌سازی موضوع:
بازی با تلنت Lion's Strength به‌جای Bloodtalons. افت DPS این انتخاب به هیچ وجه چشمگیر نیست، و اگر در استفاده درست از Bloodtalons زیاد اشتباه می‌کنید، حتی ممکن است افزایش دمج هم داشته باشید – به‌علاوه، باعث می‌شود بتوانید روی مکانیک‌های مبارزه یا CC تمرکز بیشتری داشته باشید. بلیزارد این تلنت را دقیقاً با همین هدف طراحی کرده و قابل استفاده است.

استفاده نکردن از Feral Frenzy در بیلدهای تک‌هدفی یا میتیک پلاس، یا حذف Adaptive Swarm از بیلدهای میتیک پلاس و به‌جای آن صرف پوینت‌ها روی Carnivorous Instinct یا گره‌های دیگر در قسمت پایینی درخت.

برداشتن تلنت‌های مرتبط با انرژی بیشتر (برخی بازیکنان ممکن است با APM پایین‌تر راحت‌تر باشند، و بالعکس برخی دیگر با APM بالا مشکل داشته باشند)، مثل برداشتن دو پوینت در Tireless Energy در مبارزات تک‌هدفی یا استفاده از بیلدهایی که Moment of Clarity دارند.

همیشه باید بررسی کنید که آیا برای یک مبارزه یا موقعیت خاص نیاز به burst دارید یا نه، و اگر دارید، ممکن است تلنت‌هایی که Tiger's Fury را تقویت می‌کنند برایتان بهتر باشند، مانند Savage Fury، Carnivorous Instinct یا Taste for Blood و دیگر گزینه‌ها.

هیرو تلنت‌ها

Feral به دو درخت هیرو تلنت بسیار جالب دسترسی دارد: Druid of the Claw (DOTC) و Wildstalker (WS). با اینکه ممکن است این درخت‌ها به اندازه‌ی برخی دیگر از هیرو تلنت‌های کلاس‌های دیگر، افکت‌های بصری چشمگیر نداشته باشند، اما از نظر تماتیک کاملاً با Feral هماهنگ‌اند و گره‌هایی را ارائه می‌دهند که سینرجی خوبی با کیت Feral دارند و تجربه بازی با آن را لذت‌بخش‌تر می‌کنند.

درخت WS بیشتر بر Bleed و DOT تمرکز دارد، در حالی که DOTC روی Bite و Claw متمرکز است. با این حال، این به معنای نادیده گرفتن bleedها در DOTC یا Bite در WS نیست، اما هنگام جابجایی بین این دو، تفاوت‌هایی در حس بازی و پروفایل دمج قابل توجه خواهد بود.

همچنین این دو از نظر دفاعی نیز تفاوت‌هایی دارند؛ در DOTC، این درخت با اسپک Guardian مشترک است، بنابراین از طریق تلنت‌هایی مانند Wildshape Mastery و Empowered Shapeshifting باعث تقویت Bear Form و Frenzied Regeneration می‌شود. از سوی دیگر، WS بیشتر بر جنبه Restoration تمرکز دارد و هیل شخصی و Regrowth را از طریق تلنت‌هایی مانند Thriving Growth، Vigorous Creepers و Harmonious Constitution تقویت می‌کند.

گیم‌پلی هیرو تلنت‌ها

از نظر گیم‌پلی، Druid of the Claw بیشتر حول محور پروک شدن Ravage می‌چرخد و بازی‌کردن با آن شامل المان‌هایی مثل Claw Rampage در زمان Berserk می‌شود، جایی که استفاده بهینه از تولیدکننده‌هایی مثل Shred و Brutal Slash منجر به پروک‌های بیشتر از Ravage می‌شود. همچنین مکانیزم Aggravate Wounds وجود دارد که بعد از استفاده از Ravage، با خرج کردن انرژی، مدت زمان bleed را افزایش می‌دهد.

مزایای خاصی برای Bear Form نیز وجود دارد، مثل امکان کست کردن Frenzied Regeneration در Catform (اگرچه معمولاً بهتر است به Bear Form بروید تا انرژی ذخیره کنید). تلنت Killing Strikes راهی قطعی برای پروک کردن Ravage ارائه می‌دهد و می‌تواند تصمیماتی مانند زمان استفاده از Tiger's Fury را ایجاد کند، مثلاً برای به حداکثر رساندن burst یا جلوگیری از جایگزین‌کردن یک پروک فعال Ravage.

Wildstalker تأکید بیشتری بر کیت پایه‌ ما دارد، اما تمرکز آن روی گسترش Rake در حالت AOE و چند هدفی است تا Thriving Growth بیشتری پروک شود، و استفاده از Ferocious Bite روی هدف‌هایی که دارای Vines هستند باعث پروک Bursting Growth می‌شود. همچنین Implant وجود دارد که امکان انتخاب هدف برای قرار دادن Vine را فراهم می‌کند، که سینرجی خوبی با Vigorous Creepers و بسیاری از تلنت‌های Feral دارد. WS همچنین با تلنت‌های فعال مثل Lunar Inspiration و Adaptive Swarm هماهنگی بیشتری دارد، که خودشان می‌توانند تأثیر زیادی بر روتیشن داشته باشند.

شاید حالا این سؤال برایتان پیش آمده باشد که کدام‌یک قوی‌تر است؟

انتخاب هیرو تلنت

واقعیت این است که هیچ «بهترین» درخت هیرو تلنتی وجود ندارد، چرا که سازندگان بازی به‌خوبی هر دو درخت را با مزایا و معایب خاص خود طراحی کرده‌اند تا پوشش‌دهنده نیازهای مختلف باشند. در حال حاضر به نظر می‌رسد بسته به نوع مبارزه در رِید یا دانجن، و حتی ترجیحات شخصی یا نیاز گروه، بین این دو جابجا خواهیم شد. با این حال، در وضعیت فعلی، Wildstalker برای مبارزات تک‌هدفی و DOTC برای میتیک پلاس یا AOE سنگین بهتر است.

DOTC کاملاً یک درخت هیرو مبتنی بر burst است، به‌طوری که Ravage به‌عنوان یک پروک، جایگزینی بسیار burst برای Ferocious Bite محسوب می‌شود. گره نهایی این درخت، Berserk را تقویت می‌کند و حتی گره‌های اختیاری دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند دمج Shred و Swipe را افزایش دهند، که این افزایش به‌طور خاص از طریق مواردی مثل Berserk: Frenzy باعث افزایش دمج Berserk می‌شود. همچنین، تلنت Killing Strikes باعث می‌شود استفاده از Ravage به شما Agility بدهد. اگرچه این افکت مستقیماً به Berserk وابسته نیست، اما بیشترین پروک‌های Ravage در طول Berserk اتفاق می‌افتند، بنابراین زمان بیشتری از این Agility در بازه Berserk فعال خواهد بود – جایی که بیشترین بهره را از آن می‌برید.

به‌طور کلی، DOTC کمی بیشتر روی AOE تمرکز دارد نسبت به Wildstalker، اما هر دو درخت توانایی AOE خوبی دارند، فقط پروفایل دمج آن‌ها متفاوت است. DOTC زمانی که pullها بزرگ‌تر می‌شوند قوی‌تر به نظر می‌رسد و کمتر تحت تأثیر زود مردن ماب‌ها قرار می‌گیرد، در حالی که Wildstalker بیشتر از گسترش Rake سود می‌برد.

هر دو درخت در زمینه‌ی اولویت‌دادن به هدف خاص یا funnel کردن دمج در AOE عملکرد خوبی دارند، اما DOTC به خاطر وجود Ravage و نحوه بهینه‌سازی تلنت‌ها و استت‌ها حول محور Bite کردن، مزیت بیشتری دارد.

در طرف مقابل، Wildstalker معمولاً در مبارزات تک‌هدفی خالص کمی قوی‌تر است و همچنین در سناریوهای AOE مداوم یا cleave عملکرد بهتری دارد، به‌خصوص در موقعیت‌هایی که Rake ارزش پیدا می‌کند (جایی که می‌توانید Rake را به‌خوبی گسترش دهید و ماب‌ها به‌اندازه کافی زنده بمانند که Rake تأثیرش را بگذارد).

از نظر دفاعی، Druid of the Claw کمی مزیت دارد، هرچند این موضوع تا حدودی وابسته به استفاده از Bear Form است. از سوی دیگر، هیل شخصی Wildstalker اگر بتوانید به‌طور منظم از Regrowth روی خود استفاده کنید، می‌تواند ارزشمند باشد. این فقط به خاطر تلنت Harmonious Constitution نیست، بلکه هر Thriving Growth که از Regrowth پروک شود، باعث می‌شود تمام هیل‌های دیگر شما ۲۰٪ افزایش یابند (به ازای هر استک Bloom) از طریق گره نهایی به نام Vigorous Creepers – این یعنی Wildstalker می‌تواند Frenzied Regeneration، ‏و همچنین Regrowth بعدی و حتی پوشن هلث بعدی شما را باف کند.

گزینه‌های هیرو تلنت

در هر دو درخت هیرو تلنت ما گره‌های انتخابی متعددی وجود دارد، و در اینجا توضیح می‌دهیم که در چه شرایطی بهتر است از هرکدام استفاده کنید.

برای DOTC، همیشه باید از Empowered Shapeshifting در تمام محتواها استفاده کنید، چون گره جایگزین آن هیچ افزایش دمجی ندارد و به‌طور کلی کارایی خاصی ندارد.

تلنت Ruthless Aggression را در رِید بازی کنید، مخصوصاً در مبارزات تک‌هدفی، اما حتی در مبارزاتی که اَد هم دارند می‌تواند گزینه خوبی باشد. در مقابل، Killing Strikes باید همیشه در میتیک پلاس استفاده شود و حتی در رِید هم می‌تواند گزینه مناسبی برای AOE یا burst قوی‌تر با Berserk باشد.

برای گره انتخابی نهایی، Strike for the Heart معمولاً بهترین گزینه است، مخصوصاً در میتیک پلاس. تلنت Tear Down the Mighty چندان بد نیست، اما در حال حاضر در هیچ شرایطی ارزش استفاده ندارد.

برای Wildstalker، تلنت Root Network به‌طور کلی گزینه بهتری است، همراه با Twin Sprouts برای دمج بیشتر در AOE. یا می‌توانید به‌جای آن از Resilient Flourishing همراه با Implant برای دمج تک‌هدفی یا اولویت‌دار استفاده کنید.

Wildstalker همچنین چند گزینه کاربردی دارد که کاملاً به شما بستگی دارد. Bond with Nature یک تلنت پسیو است که هیل دریافتی شما را افزایش می‌دهد و می‌توان گفت اغلب گزینه بهتری است، اما اگر زیاد از Regrowth رایگان استفاده می‌کنید، Harmonious Constitution هم می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

برو به جمع‌آوری گیِر
site logoلایت‌مون
© 2025 Lightmoon, All rights reserved