site logoلایت‌مون

Fire Mage

راهنمای Fire Mage برای اکسپنشن The War Within سیزن ۲
پچ ۱۱.۱
Authorهومن
تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

بیلدها

بیلددرخت هیروکد ایمپورت
RaidSunfury
Raid FrostfireFrostfire
Raid CouncilSunfury
Mythic+Sunfury
Mythic+ FrostfireFrostfire
DelvesFrostfire

تلنت‌های کلس

با ورود به The War Within، تعدادی از تلنت‌های کلس Mage دستخوش تغییر شده‌اند. مهم‌ترین این تغییرات عبارتند از:

  • Ice Nova و Ring of Frost در یک ردیف قرار گرفته‌اند.
  • Supernova و Dragon’s Breath نیز در یک ردیف هستند. (احتمالاً Supernova کاربرد بیشتری خواهد داشت، چراکه دیگر نیازی نیست برای متوقف کردن ماب‌ها نزدیک آن‌ها باشیم و همچنین دمج وارد می‌کند.)
  • Barrier Diffusion - هر زمان که یکی از barrier‌های شما از بین برود، کولدان آن را ۴ ثانیه کاهش می‌دهد (این تلنت به‌خصوص در ترکیب با Mass Barrier بسیار کاربردی است).

ما همچنان به Mass Barrier، Cold Snap، Greater Invis و تمامی ابیلیتی‌های کاربردی که در Dragonflight داشتیم، دسترسی داریم.

تلنت‌های اسپک

در اینجا به چند مورد از تلنت‌های مهم در درخت تلنت‌ Mage اشاره می‌کنیم:

  • Phoenix Reborn - همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، این تلنت همان تیِرست قبلی ما در Dragonflight است و در واقع Fire بدون این تلنت به هیچ وجه همانند گذشته نیست، زیرا بیشتر تولید استک‌های SKB ما از بازیابی‌های Phoenix Flames خواهد بود (به دلیل پایین بودن کریتیکال استرایک در ابتدای سیزن).
  • تمام تلنت‌های Living Bomb در سمت راست درخت تلنت کلس، باعث می‌شوند Living Bomb به یک تلنت بسیار قوی تبدیل شود.
    Flame Accelerant - این تلنت تغییر کرده و اکنون زمان کست Fireball، Pyroblast و Flamestrike را به میزان ۴۰٪ کاهش می‌دهد.
  • Fervent Flickering - این تلنت نیز تغییر کرده و اکنون به‌صورت ثابت کولدان Fireblast را ۲ ثانیه کاهش می‌دهد و دیگر مانند Dragonflight بر اساس تیک‌های Ignite عمل نمی‌کند. (این تغییر در عمل تفاوت خاصی ایجاد نمی‌کند؛ با داشتن میزان کافی از haste این تفاوت را احساس نخواهیم کرد.)
  • Controlled Destruction - این تلنت در مبارزه تک هدفی بسیار قدرتمند است (تنها نقطه ضعفش این است که در زمان‌هایی که نمی‌توانیم کست کنیم یا مجبور به تغییر هدف هستیم، شدیداً تحت تأثیر قرار می‌گیرد).

Flamestrike در برابر Ignite

در این قسمت Flamestrike را با Ignite مقایسه می‌کنیم، چراکه بحث داغی در این مورد وجود دارد. با تیونینگ فعلی، حتی با تمام تلنت‌های جدیدی که Flamestrike را تقویت می‌کنند و باعث قوی‌تر شدن آن در سناریوهای کاملاً چند هدفی شده‌اند، Ignite در حال حاضر انتخاب قدرتمندتری است. علت این موضوع تعامل ویژه Living Bomb با تمامی تلنت‌های Ignite در درخت اسپک ماست.

با این حال، Flamestrike در محتواهای آسان‌تر مثل Open world یا دانجن‌های سطح پایین میتیک پلاس، برای زمانی که باید همه چیز را سریع نابود کنید، بسیار قوی‌تر است. علت این است که پروفایل دمج Flamestrike انفجاری‌تر و لحظه‌ای‌تر است، درحالی‌که Ignite دمج را با تأخیر و به‌صورت تدریجی وارد می‌کند.

با انتشار پچ 11.0.5، Flamestrike تبدیل به قدرتمندترین بیلد ممکن شده است؛ اما برای انتخاب آن، بخش زیادی از دمج تک هدفی یا اولویت‌دار خود را از دست می‌دهید تا بتوانید روی کیت چند هدفی تمرکز کنید. به همین دلیل، آن را توصیه نمی‌کنیم.

به طور خلاصه: Ignite در تمام موقعیت‌ها، مگر این‌که در دانجن‌های پایین‌تر نیاز به دمج انفجاری‌تر و سریع‌تر چند هدفی داشته باشید.

از لحاظ تاریخی نیز Flamestrike هرگز در رِید گزینه خوبی نبوده است؛ زیرا Fire همیشه پروفایل دمج چند هدفی خود را از Ignite دریافت می‌کرده است. برای تمرکز کامل بر روی Flamestrike مجبور می‌شویم بخش زیادی از دمج تک هدفی را قربانی کنیم که در رِید اصلاً ارزش آن را ندارد.

هیرو تلنت‌ها

برای درخت هیرو و هیرو تلنت‌ها، تمرکز اصلی ما روی Sunfury خواهد بود، زیرا انتخاب برتر است. در ادامه چند تلنت از درخت Sunfury را بررسی می‌کنیم تا تأثیر آن‌ها و اهمیتشان مشخص شود.

چرا Unleashed Inferno را برای Frostfire انتخاب کنیم؟

تلنت SKB در پچ 11.1 چندین بار نِرف شد و دیگر گزینه بهینه‌ای نیست، حتی برای Frostfire. هرچند همچنان می‌توانید از آن استفاده کنید، اما توصیه می‌کنیم از این کار خودداری کنید؛ زیرا در مقایسه با Unleashed Inferno به‌طرز قابل توجهی ضعیف‌تر شده است و در عین حال Unleashed Inferno نیز اخیراً باف شده است. همچنین SKB برای Frostfire نِرف بیشتری شده، زیرا دیگر پروک Frostfire Bolt تقویت‌شده را نمی‌دهد. در نتیجه SKB در حال حاضر عملاً تبدیل به یک تلنت مرده شده است.

Frostfire:

  • دمج Frostfire Infusion به میزان ۱۰٪ کاهش یافته است.
  • کاهش کولدان اضافی Fire از طریق Phoenix Flames به ۵ ثانیه کاهش یافته است (قبلاً ۱۰ ثانیه بود).
  • کاهش کولدان اضافی Frost به ۵ ثانیه کاهش یافته است (قبلاً ۱۰ ثانیه بود).
  • تأثیر Ice Nova در Excess Frost به ۱۵۰٪ کاهش یافته است (قبلاً ۲۰۰٪ بود).
  • اکنون Excess Frost هنگام مصرف، کولدان Meteor را ۵ ثانیه کاهش می‌دهد (قبلاً ۳ ثانیه بود).
  • تلنت Isothermic Core اکنون Comet Storm را با تأثیر ۲۵۰٪ فعال می‌کند (قبلاً ۲۰۰٪ بود).
  • تلنت Flash Freezeburn دیگر از Combustionهایی که توسط Sun King's Blessing یا Time Anomaly فعال می‌شوند، فعال نمی‌شود.

با توجه به این چند نِرف کوچک و همچنین نِرف کاهش کولدان Meteor که به شدت بر Frostfire تأثیر گذاشته است، احتمالاً در این پچ به سراغ Frostfire نخواهیم رفت.

از نظر گیم‌پلی، این تغییرات چندان محسوس نیستند؛ بیشترین تأثیر آن‌ها کاهش محسوس در تعداد Meteor، Comet Storm و Firefall و همچنین کاهش Phoenix Flames حاصل از Excess Fire خواهد بود.

Sunfury:

  • Spellfire Spheres – هر ۶ باری که Hot Streak مصرف می‌کنیم، یک کُره ایجاد می‌کنیم. این کره‌ها دمج spell power را ۱٪ افزایش می‌دهند که تا ۳ استک قابل افزایش است.
  • Burden of Power – ساخت یک کره باعث می‌شود دمج Pyroblast بعدی ما ۱۵٪ و Flamestrike بعدی ما ۶۰٪ افزایش یابد.
  • Invocation: Arcane Phoenix – زمانی که Combustion خودمان را کست می‌کنیم (نه Combustion حاصل از SKB)، یک Arcane Phoenix احضار می‌شود که دمج وارد می‌کند. در طول مدت حضورش، Arcane Phoenix به صورت تصادفی اسپل‌های Fire و Arcane کست می‌کند.
  • Mana Cascade – مصرف Hot Streak به ما ۰.۵٪ haste به مدت ۱۰ ثانیه می‌دهد که تا ۱۰ استک قابل افزایش است.
  • Glorious Incandescence – مصرف کردن Burden of Power باعث می‌شود Fireblast بعدی ما ۴ Meteor روی هدف فراخوانی کند. هر برخورد Meteor ناشی از Burden of Power کولدان Fireblast را ۱ ثانیه کاهش می‌دهد.
    نکته مهم: این موضوع باید حتماً با یک WeakAura رصد شود، زیرا نمی‌خواهیم زمانی که روی ۲ یا ۳ استک Fireblast هستیم، یک استک اضافه از Meteor دریافت کنیم و عملاً یک استک را هدر دهیم. در زمان استفاده از Burden of Power بهتر است ۱ یا حتی ۰ استک از Fireblast داشته باشیم، زیرا ممکن است تا ۲.۵ یا حتی ۳ استک Fireblast دریافت کنیم (بسته به میزان haste).
  • Savor the Moment – وقتی Combustion کست می‌کنیم، مدت آن به ازای هر کره‌ای که داریم، ۰.۵ ثانیه (تا حداکثر ۲.۵ ثانیه) افزایش می‌یابد.
  • Codex of the Sunstriders – در طول حضور Arcane Phoenix، این Phoenix هر کره‌ای که داریم را مصرف می‌کند تا یک اسپل قدرتمند اجرا کند. پس از مصرف یک کره، افکت Lingering Embers را دریافت می‌کنیم که دمج اسپل‌های ما را ۱٪ دیگر نیز افزایش می‌دهد.
  • Memory of Al’ar – در زمان فعال بودن Combustion خودمان (نه Combustion حاصل از SKB)، استک‌های Mana Addiction دو برابر می‌شود. زمانی که Arcane Phoenix ما را تقویت می‌کند، افکت Hyperthermia به مدت ۲ ثانیه دریافت می‌کنیم و به ازای هر اسپل قدرتمند دیگری که Phoenix اجرا کند، ۱ ثانیه به این مدت اضافه می‌شود. افکت Hyperthermia سینرجی بسیار خوبی با تلنت Kindling دارد و کولدان Combustion ما را به‌شدت کاهش می‌دهد.
برو به جمع‌آوری گیِر
site logoلایت‌مون
© 2025 Lightmoon, All rights reserved