Frostfire
- Excess Fire اکنون زمانی فعال میشود که Meteor یا Comet Storm را کست کنیم (قبلاً زمانی فعال میشد که به حداکثر استک Fire Mastery میرسیدیم).
- دمج Frostfire Burst به میزان ۷۰٪ افزایش یافته است.
- Excess Frost اکنون زمانی فعال میشود که Excess Fire مصرف شود (قبلاً زمانی فعال میشد که به حداکثر استک Frost Mastery میرسیدیم) و اکنون میتواند تا دو بار استک شود. Excess Frost اکنون Ice Nova را با ۲۰۰٪ کارایی (قبلاً ۱۲۵٪) کست میکند.
- موقعیت تلنتهای Excess Frost، Excess Fire، Isothermic Core، Imbued Warding و Meltdown تغییر کرده است.
- اکنون Frostfire Bolt در صورت کریتیکال شدن، به درستی Overflowing Energy را مصرف میکند.
با این تغییرات، Frostfire Frost برخی بهبودهای روتیشنی دریافت کرده که باعث میشود روتیشن این اسپک کمی روانتر شود.
Excess Frost Nova یک باف بزرگ دریافت کرده و میزان افکت آن به ۲۰۰٪ رسیده که همیشه برای AoE ما خوشایند است.
در اصل، با این تغییرات Frostfire، تمرکز کمتر روی رصد کردن بافها از نوع Excess Frost/Fire خواهد بود و بیشتر واکنشی به پروکها خواهد بود که اساساً همان سبک Frost است.
Spellslinger
- Splintering Orbs اکنون برای Frost Mageها فقط ۵ عدد Splinter تولید میکند (قبلاً ۶ عدد بود).
- دمج Frost Splinter به میزان ۱۰٪ کاهش یافته است.
- دمج Splinterstorm به میزان ۱۰٪ کاهش یافته است.
- دمج Embedded Frost Splinter به میزان ۱۰٪ کاهش یافته است.
- اکنون مصرف Fingers of Frost یا Winter's Chill یک Splinter تولید میکند (قبلاً فقط Winter’s Chill).
بهطور کلی، بهنظر میرسد که بلیزارد میخواهد دمج را از Spellslinger دور کرده و بیشتر به سمت گیمپلی سنتیتر Frost ببرد؛ به جای گیمپلی اسپم Ice Lance که در طول Spellslinger تکراری و خستهکننده میشود، آنها میخواهند دمج را به بخش Splinter این اسپک منتقل کنند.
قبلاً، گاهی با تعداد زیادی پروک غرق میشدیم که برخی از آنها اجتنابناپذیر بودند و این برای اسپک سالم نبود و به شکل پروکهایی که نمیتوانستیم از آنها استفاده کنیم، حس اتلاف داشت.
از نظر روتیشن، اسپک همانگونه بازی میشود؛ فقط منبع دمج آن متفاوت خواهد بود.
درباره هیرو تلنتهای Frost Mage
از نظر تیونینگ و طبق تستهای بتا، Frostfire بسیار ضعیف طراحی شده و بهندرت بازی میشود، بنابراین با توجه به اطلاعاتی که از نسخه بتا بهدست آوردیم، تمرکز ما بیشتر روی Spellslinger خواهد بود که به مراتب گزینه بهتری است.
- Splintering Sorcery: زمانی که Winter’s Chill را مصرف میکنیم، یک Frost Splinter به سمت هدفمان شلیک میشود و مقداری دمج وارد میکند.
- Splintering Orbs: دشمنانی که توسط Frozen Orb ما دچار دمج میشوند، تا ۴ عدد Frost Splinter تولید میکنند در حالی که Frozen Orb فعال است. همچنین دمج Frozen Orb ما را ۱۰٪ افزایش میدهد.
- Controlled Instincts: زمانی که هدف تحت تأثیر Blizzard است، ۳۰٪ از دمج مستقیم Frost Splinter به دشمنان اطراف نیز منتقل میشود (بعد از ۵ هدف، دمج کاهش مییابد).
- Augury Abounds: کست کردن Icy Veins بهطور فوری ۸ عدد Frost Splinter ایجاد میکند. در طول Icy Veins، هر زمان که یک Frost Splinter ایجاد میکنیم، ۱۰۰٪ احتمال دارد که یک Splinter دیگر هم ایجاد شود.
- Volatile Magic: هر زمان یک Embedded Frost Splinter حذف شود، منفجر شده و به تمام دشمنان اطراف دمج وارد میکند (دمج بعد از ۵ هدف کاهش مییابد).
- Reactive Barrier: Ice Barrier میتواند تا ۵۰٪ بیشتر دمج absorb کند که این مقدار به میزان هلث ازدسترفته بستگی دارد.
- Spell Frost Teachings: دمج مستقیم حاصل از Frost Splinterها احتمال کمی دارد که کولدان Frozen Orb را ریست کند و همچنین تمام دمجی که Frozen Orb وارد میکند را به مدت ۱۰ ثانیه ۲۰٪ افزایش دهد (این پسیو بهشدت قوی است، بهخصوص در AoE).
- Shifting Shards: Shifting Power هنگام چنل کردن، ۸ عدد Frost Splinter را بهصورت اتفاقی به سمت دشمنان در شعاع ۴۰ یارد شلیک میکند (این اسپل مابهایی را که در combat نیستند جذب نمیکند، پس نگران نباشید).
- Splinter Storm: زمانی که ۸ یا بیشتر Frost Splinter فعال داشته باشیم، بهطور خودکار Splinter Storm را به سمت هدف شلیک میکنیم. تمام Embedded Frost Splinterها را شکسته و دمج آنها را بهصورت فوری وارد میکند، بهجای اینکه در طول زمان وارد شود. Splinter Storm همچنین Winter’s Chill را اعمال میکند (این چیزی است که باید در Frost به آن توجه کنیم، چون نمیخواهیم Flurryها را همزمان با Winter’s Chill حاصل از Splinter Storm روی هم بیندازیم).