site logoلایت‌مون

Frost Mage

راهنمای Frost Mage برای اکسپنشن The War Within سیزن ۲
پچ ۱۱.۱
Authorهومن
تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

بیلدها

بیلددرخت هیروکد ایمپورت
Raid STFrostfire
Raid ST with CleaveFrostfire
Raid CouncilFrostfire
Mythic+Frostfire
DelvesFrostfire
Open-WorldFrostfire

تلنت‌های کلس

با ورود به The War Within، برخی از تلنت‌های Class ما تغییراتی دریافت کردند، که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • Ice Nova و Ring of Frost در یک ردیف قرار گرفته‌اند.
  • Supernova و Dragon’s Breath در یک ردیف قرار گرفته‌اند (احتمالاً Supernova بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد چون لازم نیست برای استفاده از آن به محدوده melee نزدیک شویم و همچنین دمج وارد می‌کند).
  • Barrier Diffusion – هر زمان یکی از barrierهای شما حذف شود، کولدان آن ۴ ثانیه کاهش می‌یابد (با Mass Barrier بسیار خوب کار می‌کند).
  • همچنان به Mass Barrier، Cold Snap، Greater Invisibility و تمام ابیلیتی‌های کاربردی‌مان از Dragonflight دسترسی داریم.
     

تلنت‌های اسپک

در مورد تلنت‌های اسپک،‌Frost تغییرات زیادی نداشته و بیشتر تلنت‌ها جابه‌جا شده‌اند، اما دو تلنت جدید وجود دارد که می‌خواهیم درباره‌شان صحبت کنیم:

  • Permafrost Lances – اسپل Frozen Orb باعث می‌شود Ice Lance به مدت ۱۵ ثانیه ۱۵٪ دمج بیشتر بدهد (با Spellslinger بسیار خوب کار می‌کند).
  • Death’s Chill – زمانی که Icy Veins فعال است، وارد کردن دمج با Frostbolt به دشمن، باعث می‌شود دمجی که وارد می‌کنیم ۱٪ افزایش یابد و این اثر تا ۱۵ استک می‌تواند بالا برود (نیاز به کمی ramp دارد ولی با Fractured Frost خیلی خوب سینرجی دارد، بنابراین می‌توان این تلنت را در موقعیت‌های cleave به سرعت استک کرد).

در طول بتا و اطلاعاتی که از نسخه بتا داریم، همچنان قرار است Glacial Spike بازی شود چون تقریباً ۹٪ افزایش DPS در حالت تک هدفی دارد و این برای یک تلنت تک پوینتی بسیار ارزشمند است و با گرفتن آن تقریباً هیچ یا مقدار ناچیزی از AoE خود را از دست می‌دهیم.

با وجود Spellslinger، Glacial Spike اولویت بسیار پایینی در روتیشن ما دارد که در بخش‌های بعدی بیشتر درباره آن صحبت خواهیم کرد.

هیرو تلنت‌ها

Frostfire

  • Excess Fire اکنون زمانی فعال می‌شود که Meteor یا Comet Storm را کست کنیم (قبلاً زمانی فعال می‌شد که به حداکثر استک Fire Mastery می‌رسیدیم).
  • دمج Frostfire Burst به میزان ۷۰٪ افزایش یافته است.
  • Excess Frost اکنون زمانی فعال می‌شود که Excess Fire مصرف شود (قبلاً زمانی فعال می‌شد که به حداکثر استک Frost Mastery می‌رسیدیم) و اکنون می‌تواند تا دو بار استک شود. Excess Frost اکنون Ice Nova را با ۲۰۰٪ کارایی (قبلاً ۱۲۵٪) کست می‌کند.
  • موقعیت تلنت‌های Excess Frost، Excess Fire، Isothermic Core، Imbued Warding و Meltdown تغییر کرده است.
  • اکنون Frostfire Bolt در صورت کریتیکال شدن، به درستی Overflowing Energy را مصرف می‌کند.

با این تغییرات، Frostfire Frost برخی بهبودهای روتیشنی دریافت کرده که باعث می‌شود روتیشن این اسپک کمی روان‌تر شود.

Excess Frost Nova یک باف بزرگ دریافت کرده و میزان افکت آن به ۲۰۰٪ رسیده که همیشه برای AoE ما خوشایند است.

در اصل، با این تغییرات Frostfire، تمرکز کمتر روی رصد کردن باف‌ها از نوع Excess Frost/Fire خواهد بود و بیشتر واکنشی به پروک‌ها خواهد بود که اساساً همان سبک Frost است.

Spellslinger

  • Splintering Orbs اکنون برای Frost Mageها فقط ۵ عدد Splinter تولید می‌کند (قبلاً ۶ عدد بود).
  • دمج Frost Splinter به میزان ۱۰٪ کاهش یافته است.
  • دمج Splinterstorm به میزان ۱۰٪ کاهش یافته است.
  • دمج Embedded Frost Splinter به میزان ۱۰٪ کاهش یافته است.
  • اکنون مصرف Fingers of Frost یا Winter's Chill یک Splinter تولید می‌کند (قبلاً فقط Winter’s Chill).

به‌طور کلی، به‌نظر می‌رسد که بلیزارد می‌خواهد دمج را از Spellslinger دور کرده و بیشتر به سمت گیم‌پلی سنتی‌تر Frost ببرد؛ به جای گیم‌پلی اسپم Ice Lance که در طول Spellslinger تکراری و خسته‌کننده می‌شود، آن‌ها می‌خواهند دمج را به بخش Splinter این اسپک منتقل کنند.

قبلاً، گاهی با تعداد زیادی پروک غرق می‌شدیم که برخی از آن‌ها اجتناب‌ناپذیر بودند و این برای اسپک سالم نبود و به شکل پروک‌هایی که نمی‌توانستیم از آن‌ها استفاده کنیم، حس اتلاف داشت.

از نظر روتیشن، اسپک همان‌گونه بازی می‌شود؛ فقط منبع دمج آن متفاوت خواهد بود.

درباره هیرو تلنت‌های Frost Mage

از نظر تیونینگ و طبق تست‌های بتا، Frostfire بسیار ضعیف طراحی شده و به‌ندرت بازی می‌شود، بنابراین با توجه به اطلاعاتی که از نسخه بتا به‌دست آوردیم، تمرکز ما بیشتر روی Spellslinger خواهد بود که به مراتب گزینه بهتری است.

  • Splintering Sorcery: زمانی که Winter’s Chill را مصرف می‌کنیم، یک Frost Splinter به سمت هدف‌مان شلیک می‌شود و مقداری دمج وارد می‌کند.
  • Splintering Orbs: دشمنانی که توسط Frozen Orb ما دچار دمج می‌شوند، تا ۴ عدد Frost Splinter تولید می‌کنند در حالی که Frozen Orb فعال است. همچنین دمج Frozen Orb ما را ۱۰٪ افزایش می‌دهد.
  • Controlled Instincts: زمانی که هدف تحت تأثیر Blizzard است، ۳۰٪ از دمج مستقیم Frost Splinter به دشمنان اطراف نیز منتقل می‌شود (بعد از ۵ هدف، دمج کاهش می‌یابد).
  • Augury Abounds: کست کردن Icy Veins به‌طور فوری ۸ عدد Frost Splinter ایجاد می‌کند. در طول Icy Veins، هر زمان که یک Frost Splinter ایجاد می‌کنیم، ۱۰۰٪ احتمال دارد که یک Splinter دیگر هم ایجاد شود.
  • Volatile Magic: هر زمان یک Embedded Frost Splinter حذف شود، منفجر شده و به تمام دشمنان اطراف دمج وارد می‌کند (دمج بعد از ۵ هدف کاهش می‌یابد).
  • Reactive Barrier: ‏Ice Barrier می‌تواند تا ۵۰٪ بیشتر دمج absorb کند که این مقدار به میزان هلث ازدست‌رفته بستگی دارد.
  • Spell Frost Teachings: دمج مستقیم حاصل از Frost Splinterها احتمال کمی دارد که کولدان Frozen Orb را ریست کند و همچنین تمام دمجی که Frozen Orb وارد می‌کند را به مدت ۱۰ ثانیه ۲۰٪ افزایش دهد (این پسیو به‌شدت قوی است، به‌خصوص در AoE).
  • Shifting Shards:‏ Shifting Power هنگام چنل کردن، ۸ عدد Frost Splinter را به‌صورت اتفاقی به سمت دشمنان در شعاع ۴۰ یارد شلیک می‌کند (این اسپل ماب‌هایی را که در combat نیستند جذب نمی‌کند، پس نگران نباشید).
  • Splinter Storm: زمانی که ۸ یا بیشتر Frost Splinter فعال داشته باشیم، به‌طور خودکار Splinter Storm را به سمت هدف شلیک می‌کنیم. تمام Embedded Frost Splinterها را شکسته و دمج آن‌ها را به‌صورت فوری وارد می‌کند، به‌جای اینکه در طول زمان وارد شود. Splinter Storm همچنین Winter’s Chill را اعمال می‌کند (این چیزی است که باید در Frost به آن توجه کنیم، چون نمی‌خواهیم Flurryها را هم‌زمان با Winter’s Chill حاصل از Splinter Storm روی هم بیندازیم).
برو به جمع‌آوری گیِر
site logoلایت‌مون
© 2025 Lightmoon, All rights reserved