site logoلایت‌مون

Protection Warrior

راهنمای Protection Warrior برای اکسپنشن The War Within سیزن ۲
پچ ۱۱.۱
Authorهومن
تاریخ انتشار:۶ خرداد ۱۴۰۴

تلنت بیلد‌ها

بیلددرخت هیروکد ایمپورت
Raid Single TargetMountain Thane
Raid Single Target with CleaveColossus
Raid CouncilColossus
Raid PunishMountain Thane
Raid ExecuteMountain Thane
Mythic+Mountain Thane
Raid PunishColossus
Raid ExecuteColossus
Mythic+Colossus
DelvesColossus

تلنت‌های کلاس

درخت کلاس Warrior اکنون گزینه‌های زیادی برای استفاده دارد. تعداد زیادی پوینت تلنت در اختیار دارید که می‌توان آن‌ها را جابه‌جا کرد. در ادامه، لیستی از گزینه‌های موجود در درخت تلنت کلاس آورده شده است.

تلنت‌های قابل توجه:
  • Battle Stance و Defensive Stance – در Dragonflight شاهد بازگشت Stance ها برای Warrior بودیم. این ویژگی، امکان تغییر Stance را به گیم‌پلی ما اضافه کرد، به‌طوری که می‌توانستیم برای افزایش دوام خود به Defensive Stance برویم یا برای افزایش خروجی دمج به Battle Stance تغییر وضعیت دهیم. اما در The War Within این سیستم تغییر کرده و دیگر دلیلی برای خروج از Defensive Stance وجود ندارد. حضور در این Stance دیگر خروجی دمج را کاهش نمی‌دهد و Battle Stance نیز به اندازه کافی مزایای تهاجمی ارائه نمی‌دهد.
  • Impending Victory – یکی از معدود ابیلیتی‌های هیل شخصی ما است. زمانی که ضربه نهایی را به یک ماب وارد کنید و آن را بکشید، ریست می‌شود و می‌تواند در مواقع نیاز به بقای شما کمک کند. این ابیلیتی تغییر چشمگیری در روند بازی ایجاد نمی‌کند، اما در شرایطی که گزینه‌های کمی دارید، می‌تواند مفید باشد.
  • Stormbolt – یک Stun تک‌هدفی قوی با کولدان کوتاه است. در میتیک پلاس اگر بدانید کدام ماب‌ها خطرناک هستند و می‌توان آن‌ها را CC کرد، بسیار مفید خواهد بود. همچنین، با Mountain Thane می‌توانید به 2 هدف اضافی ضربه بزنید.
  • Intimidating Shout – یک Fear که روی 5 هدف اعمال می‌شود، اما تقریباً بلافاصله با دریافت دمج شکسته می‌شود. این یک ابزار کنترلی اضافی در دانجن‌هایی است که اندازه Pullها کوچک‌تر هستند.
  • Spell Reflection – یکی از ابیلیتی‌های نمادین ما. دانستن اینکه کدام اسپل‌ها قابل Reflect هستند، نه تنها شانس زنده‌ماندن شما را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد، بلکه باعث افزایش دمج شما نیز خواهد شد! کاهش دمج ورودی 20٪ برای کل مدت زمان ابیلیتی باقی می‌ماند، حتی اگر هیچ اسپلی را Reflect نکنید که این موضوع بسیار مفید است.
  • Rallying Cry – یکی از معدود ابزارهای کاربردی گروهی که Protection Warrior ارائه می‌دهد. این ابیلیتی در Dragonflight نرف شد و تأثیرگذاری آن کاهش یافت، اما همچنان می‌تواند نقش حیاتی در زنده ماندن گروه شما در سخت‌ترین مبارزات، چه در رید و چه در میتیک پلاس ایفا کند.
  • Shockwave – بهترین ابزار AoE CC ما. این ابیلیتی، کولدان به‌طور شگفت‌آوری کوتاهی برای یک AoE Stun دارد و با تلنت Rumbling Earth می‌توان کولدان آن را حتی بیشتر کاهش داد.
  • Wrecking Throw / Shattering Throw‏ – Wrecking Throw گاهی مواقع برای شکستن Absorb Shieldهای مهم کاربرد دارد. کولدان 45 ثانیه‌ای آن چندان جذاب نیست، اما وظیفه خود را انجام می‌دهد. Shattering Throw تقریباً یک تلنت صرفاً PvP محسوب می‌شود.
  • Seismic Reverberation – یک تلنت ضروری در هر شرایطی که 3 هدف یا بیشتر وجود داشته باشد. مقدار دمجی که این تلنت ارائه می‌دهد، فوق‌العاده زیاد است.
  • Thunderous Roar – در طول Dragonflight، این گره نهایی بهترین گزینه برای تمامی محتواها بود و همچنان در The War Within بسیار قوی باقی مانده است. با باف‌شدن Uproar که کولدان آن را حتی کوتاه‌تر کرده، این ابیلیتی بسیار قدرتمند شده است. همچنین، هم‌زمانی بسیار خوبی با Colossus’s Demolish دارد.
  • Champion’s Spear – در The War Within این تلنت بار دیگر پتانسیل بسیار خوبی پیدا کرده است. مقدار دمج آن نسبتاً بالا است و با Piercing Challenge می‌توانید تولید Rage خوبی نیز داشته باشید. این تلنت مخصوصاً با Mountain Thane سینرجی خوبی دارد.
  • Immovable Object / Unstoppable Force – در این گره فقط Unstoppable Force ارزش گرفتن دارد. Immovable Object در مقایسه با Unstoppable Force ارزش بسیار کمتری دارد و تفاوت بین این دو کاملاً واضح است.

تلنت‌های اسپک

  • Fight Through the Flames – یک گزینه دفاعی مناسب که مقدار 6% از دمج مجیک دریافتی را کاهش می‌دهد. گزینه‌ای خوب.
  • Bloodsurge – باعث تولید Rage اضافی از Bleedهای شما می‌شود. این تلنت سینرجی خوبی با Thunderous Roar دارد.
  • Disruptive Shout – یک AoE Silence که در برخی شرایط بسیار قدرتمند است. انتخاب این تلنت ممکن است کمی هزینه‌بر باشد، اما همچنان گزینه‌ای قابل توجه به‌خصوص در میتیک پلاس است.
  • Thunderlord – باعث می‌شود Thunderclap میزان زیادی از کولدان Demoralizing Shout را کاهش دهد. این تلنت سینرجی بسیار خوبی با Booming Voice دارد و در طول یک مبارزه کاهش دمج قابل توجهی فراهم می‌کند.
  • Spell Block – توانایی بلاک کردن اسپل‌ها به مدت 20 ثانیه با یک کولدان 90 ثانیه‌ای که فوق‌العاده قدرتمند است. با توجه به مکانیسم‌های Blocking و Critical Blocking، ‏Protection Warriorها می‌توانند تا 99% از دمج اسپل‌های مجیک را در هنگام فعال بودن Spell Block کاهش دهند. استفاده صحیح از این ابیلیتی می‌تواند بازیکن را تقریباً شکست‌ناپذیر کند.
  • Into the Fray vs Heavy Repercussions – معمولاً در ابتدای هر اکسپنشن، تلنت Heavy Repercussions ایده‌آل‌تر به نظر می‌رسد، زیرا مقدار Haste ما پایین‌تر است و این باعث کاهش آپ‌تایم Shield Block می‌شود. اما در The War Within این موضوع دیگر صدق نمی‌کند و Into the Fray کاملاً انتخاب مناسبی است. افزایش Haste بسیار مطلوب‌تر است و با توجه به سایر تلنت‌هایی که آپ‌تایم Shield Block را افزایش می‌دهند، می‌توان این باف را به‌راحتی حفظ کرد.
  • Ravager vs Battle-Scarred Veteran – این انتخابی بین حالت تهاجمی و تدافعی است. در اکثر محتواهای چالشی و سخت، توصیه می‌شود که Battle-Scarred Veteran را انتخاب کنید، زیرا افکت شبه Cheat Death آن بسیار قدرتمند است. با این حال، Ravager در Pull های بزرگ دمج بالایی وارد می‌کند.

هیرو تلنت‌ها

در حال حاضر، دو هیرو تلنت عملکردی نسبتاً نزدیک در تمامی محتواها دارند. Colossus در رید کمی برتری دارد به دلیل خروجی بالاتر، در حالی که Mountain Thane در میتیک پلاس عملکرد بهتری دارد، زیرا هم در دمج چندهدفی و هم در تولید Rage برتری دارد. می‌توان هر دو را در هر محتوایی بازی کرد، بنابراین توصیه می‌شود که بر اساس احساسی که از بازی با هر کدام دارید، یکی را انتخاب کنید. با این حال، در ادامه، چیدمان‌های پیشنهادی برای هر یک از هیرو تلنت‌ها در تمامی محتواها آورده شده است.

Mountain Thane

Mountain Thane تمرکز بیشتری روی روتیشن نرمال‌ ما دارد. اگر در Battle for Azeroth بازی کرده باشید، این سبک بازی برایتان آشنا خواهد بود. در این بیلد، اولویت بیشتری روی Shield Slam و Thunder Clap داریم تا Rage بیشتری تولید کرده و بالاترین مقدار دمج ممکن را وارد کنیم.

چند چرخه مهم در درخت Mountain Thane وجود دارد که سینرجی خوبی ایجاد می‌کند و همگی حول پروک‌های Lightning Strike کار می‌کنند:

  1. Crashing Thunder و Thunderblast باعث تقویت Thunder Clap می‌شوند.
  2. Flashing Skies تضمین می‌کند که Lightning Strikeها فعال شوند.
  3. Ground Current باعث می‌شود که Lightning Strike چندین هدف را بزند.
  4. Thorim’s Might میزان Rage دریافتی هنگام پروک Lightning Strike را افزایش می‌دهد و همچنین Execute را 15% قوی‌تر می‌کند.
  5. Burst of Power شانس این را دارد که Lightning Strike به شما 2 Shield Slam رایگان بدهد که به پروک‌های Thunder Blast کمک می‌کند.
  6. Avatar of the Storm هنگام ورود به Avatar،‏ 2 شارژ Thunder Blast به شما می‌دهد و کولدان Thunder Clap را ریست می‌کند.

Colossus

Colossus یک ابیلیتی جدید به نام Demolish به ما می‌دهد. کل درخت این هیرو تلنت حول این ابیلیتی و همچنین باف‌کردن دمج Shield Slam و Revenge می‌چرخد. بخاطر کولدان و ماهیت این ابیلیتی، چیدمان تلنت جدیدی ایجاد می‌شود که باعث می‌شود انتخاب‌های ما تغییر کند. مثلاً:

Unstoppable Force در این بیلد دیگر ضروری نیست، زیرا Thunder Clap تنها به عنوان پرکننده یا برای ریفرش کردن Dot ابیلیتی Rend استفاده می‌شود.
به جای Champion’s Spear،‏ Thunderous Roar انتخاب بهتری است، زیرا سینرجی زمانی خوبی با Demolish دارد.
این هیرو تلنت بیشتر بر دمج تمرکز دارد و شما را وادار می‌کند که Revenge را بسیار بیشتر از قبل استفاده کنید، اما تولید Rage کمتری نسبت به Mountain Thane دارد.

غیر از باف‌های مستقیم روی Shield Slam و Revenge، چند چرخه بازخوردی مهم دیگر نیز در این درخت وجود دارد:

  1. Colossal Might باعث می‌شود که Shield Slam و Execute استک‌های این باف را ایجاد کنند و دمج Demolish را تا 100% افزایش دهند.
  2. Dominance of the Colossus باعث می‌شود که وقتی به حداکثر تعداد استک از Colossal Might رسیدید، Shield Slam و Execute به جای دادن استک، کاهش کولدان برای Demolish ارائه بدهند. همچنین هنگام استفاده از Demolish، استک‌های Colossal Might مصرف شده و دمج را 20% برای 10 ثانیه افزایش می‌دهد.
برو به جمع‌آوری گیِر
site logoلایت‌مون
© 2025 Lightmoon, All rights reserved