این یک بیلد تلنت "استاندارد" برای درخت کلاس است که در بیشتر مواقع مشاهده خواهید کرد.

علاوه بر این، هدف نشان دادن تلنتهایی است که همیشه انتخاب میشوند و آنهایی که ممکن است بسته به شرایط تغییر کنند (سبز همیشه انتخاب میشود، زرد پوینتهای شناور هستند).
سبز (همیشه انتخاب کنید):
- Protective Light: استفاده از Flash Heal روی خودتان، میزان تمام دمج دریافتی را به مدت 10 ثانیه، 10٪ کاهش میدهد.
- Spell Warding: تمام دمج جادویی دریافتی را 3٪ کاهش میدهد.
- Shadowfiend: گزینهی پیشفرض برای Shadow Priest، یک مینیون را برای 15 ثانیه احضار میکند تا به هدف حمله کند. هر بار که حمله میکند، 3 Insanity تولید میکند.
- Shadow Word: Death: گزینهی پیشفرض برای Shadow Priest، ابیلیتی Execute شما است که به اهدافی که 20٪ یا کمتر از هلث دارند، دمج بیشتری وارد میکند.
- Death and Madness: باعث میشود که اگر Shadow Word: Death را روی هدفی که 20٪ یا کمتر از هلث دارد استفاده کنید، یک بار ریست شود.
- Power Infusion: میزان Haste هدف را به مدت 15 ثانیه، 20٪ افزایش میدهد.
- Twins of the Sun Priestess: هنگام استفاده Power Infusion روی یک همتیمی، 100٪ از اثر آن را نیز برای خودتان دریافت میکنید.
- Twist of Fate: وارد کردن دمج یا هیل دادن به هدفی که کمتر از 25٪ هلث دارد، میزان دمج شما را به مدت 8 ثانیه، 10٪ افزایش میدهد.
- Vampiric Embrace / Sanguine Teachings: یک گره انتخابی بین Vampiric Embrace و Sanguine Teachings است. در بیشتر مواقع Vampiric Embrace را انتخاب میکنید تا به هیل برای رِید/گروه کمک کنید، اما در برخی سناریوها، به خصوص در فارم رِیدها، Sanguine Teachings برای زندهماندن ارزشمند خواهد بود.
- San’Layn: تأثیر Vampiric Embrace یا Sanguine Teachings را افزایش میدهد.
- Death Throes: باعث میشود Shadow Word: Pain دمج بیشتری وارد کند و هنگام مرگ اهدافی که تحت تأثیر دیباف آن هستند، Insanity تولید کند. دلیل "همیشه انتخاب کردن" این تلنت، قدرت آن نیست، بلکه به خاطر مسیر آن به Cauterizing Shadows است.
- Translucent Image: استفاده از Fade میزان دمج دریافتی را 10٪ کاهش میدهد.
- Cauterizing Shadows: هنگامی که Shadow Word: Pain منقضی شود یا با کمتر از 5 ثانیه زمان باقیمانده ریفرش شود، یک همتیمی در شعاع 40 یارد هیل میشود.
- Manipulation: از دشمنانی که تحت تأثیر Shadow Word: Pain هستند، 2٪ کمتر دمج دریافت میکنید.
- نکته: Halo/Divine Star گرهای است که همیشه انتخاب میشود، اما در دستهی زرد قرار داده شده زیرا بسته به هیرو تلنتی که بازی میکنید باید تغییر کند. Archon بدون تلنت Halo کارایی ندارد، در حالی که Voidweaver بیشتر Divine Star را ترجیح میدهد.
زرد (تلنتهای شناور):
- Angelic Feather: یک پر در مکان هدف قرار میدهد که به اولین همتیمی که از آن عبور کند، 40٪ افزایش سرعت حرکت به مدت 5 ثانیه میدهد. (تقریباً همیشه گرفته میشود.)
- Phantasm: استفاده از Fade تمام افکتهای کاهش سرعت (snare) را از بین میبرد. میتوان از آن برای حذف هر دیبافی که نوعی slow باشد استفاده کرد.
- Leap of Faith: یک عضو گروه یا رِید را به سمت شما میکشد و فوراً او را دقیقاً روبروی شما قرار میدهد.
- Mind Control / Dominate Mind: امروزه در PvE تقریباً همیشه Dominate Mind انتخاب میشود. بیشتر به عنوان یک ابیلیتی شبه CC استفاده میشود، اما گاهی کاربردهای خاصی دارد که میخواهید هدف را تحت کنترل خود نگه دارید، چه به دلیل دمج آن، چه به خاطر بافهایی که میتواند به شما یا همتیمیهایتان بدهد.
- Mass Dispel: افکتهای جادویی را در یک شعاع 15 یاردی دیسپل میکند، تمام افکتهای مضر جادویی را از 5 هدف دوستانه و 1 افکت مفید جادویی را از 5 هدف دشمن حذف میکند. در Dragonflight بهطور قابل توجهی نرف شد و کولدان آن افزایش یافت. هنوز در برخی شرایط بسیار مفید است، اما به اندازهی اوایل Dragonflight ضروری نیست.
- Tithe Evasion: میزان دمجی که Shadow Word: Death به شما وارد میکند را 50٪ کاهش میدهد. اینکه چقدر این تلنت را انتخاب کنید، معمولاً به تیونینگ Shadow Word: Death بستگی دارد. هرچه بیشتر از این ابیلیتی استفاده کنید، این تلنت ضروریتر میشود.
- Body and Soul: Power Word: Shield و Leap of Faith سرعت حرکت هدف شما را به مدت 3 ثانیه، 40٪ افزایش میدهند. مشابه Angelic Feather، تقریباً همیشه گرفته میشود، اما اجباری نیست.
- Halo/Divine Star: همانطور که قبلاً گفته شد، همیشه یکی از این دو را انتخاب میکنید، اما در The War Within مهم است که تفاوتها و زمان استفاده از هرکدام را بدانید. اگر Archon بازی کنید، همیشه باید Halo را داشته باشید، زیرا هیروتلنتها بدون آن کار نمیکنند. اگر Voidweaver بازی کنید، Divine Star را ترجیح میدهید، زیرا میتواند برای تولید Insanity خارج از مبارزه (قبل از Pull یا بین Pullها) استفاده شود و همچنین هنگام حرکت سنگین، یک کولدان گلوبال اضافی برای فشار دادن در اختیار شما قرار میدهد. هیچ یک از این تلنتها هنگام بازی با Voidweaver ارزش استفاده به خاطر دمج ندارند، اما از آنجا که Divine Star ارزش اضافی خارج از دمج یا هیل دارد، انتخاب بهتری محسوب میشود.
- Light’s Inspiration: میزان هلث اضافی که از Desperate Prayer به دست میآورید را 15٪ افزایش میدهد.
- Improved Fade: کولدان Fade را 5 یا 10 ثانیه کاهش میدهد.
- Angelic Bulwark: هنگامی که یک حمله شما را به زیر 30٪ هلث برساند، یک شیلد absorb معادل 15٪ از حداکثر هلث شما دریافت میکنید. این افکت بیش از یک بار در هر 90 ثانیه رخ نمیدهد. توجه داشته باشید که این تلنت به عنوان Cheat Death عمل نمیکند و اگر ضربهای به اندازه کافی قوی باشد که شما را بکشد، Angelic Bulwark فعال نخواهد شد.
- Essence Devourer / Void Shift: در بیشتر مواقع Essence Devourer را انتخاب میکنید، بهخصوص هنگام بازی با Mindbender، اما حتی در صورت استفاده از Shadowfiend نیز مقداری هیل پسیو مناسب ارائه میدهد. Void Shift تنها در سناریوهای خاص استفاده میشود.
- Phantom Reach: برد بیشتر اسپلها را 15٪ افزایش میدهد.
تلنتهای موقعیتی:
- Purify Disease: تمام افکتهای Disease را از یک هدف خودی پاک میکند.
- Void Tendrils: شاخکهای سایهای را احضار میکند که تمام دشمنان را در یک شعاع 8 یاردی به مدت 15 ثانیه یا تا زمانی که این شاخهها نابود شوند، root میکند.
- Shackle Undead: یک دشمن از نوع Undead را به مدت 50 ثانیه گیر میاندازد، مانع از انجام هرگونه حرکت یا اقدام توسط او میشود. وارد کردن دمج این افکت را از بین میبرد.
- Angel’s Mercy: کولدان Desperate Prayer را 20 ثانیه کاهش میدهد.
- Power Word: Life: هدف را به میزان (1035% Spell Power) هیل میکند. تنها زمانی قابل استفاده است که هدف کمتر از 35٪ هلث داشته باشد.