site logoلایت‌مون

Shadow Priest

راهنمای Shadow Priest برای اکسپنشن The War Within سیزن ۲
پچ ۱۱.۱
Authorهومن
تاریخ انتشار:۱ خرداد ۱۴۰۴

تلنت بیلد‌ها

بیلددرخت هیروکد ایمپورت
Raid Single TargetArchon
Raid CleaveArchon
CouncilArchon
Raid Single TargetVoidweaver
Raid CleaveVoidweaver
CouncilVoidweaver
Mythic+Archon
Mythic+Voidweaver
DelvesVoidweaver
Open-WorldVoidweaver

تلنت‌های کلاس

این یک بیلد تلنت "استاندارد" برای درخت کلاس است که در بیشتر مواقع مشاهده خواهید کرد.

shadow-priest-class-tree-the-war-within.webp

علاوه بر این، هدف نشان دادن تلنت‌هایی است که همیشه انتخاب می‌شوند و آن‌هایی که ممکن است بسته به شرایط تغییر کنند (سبز همیشه انتخاب می‌شود، زرد پوینت‌های شناور هستند).

سبز (همیشه انتخاب کنید):
  • Protective Light: استفاده از Flash Heal روی خودتان، میزان تمام دمج دریافتی را به مدت 10 ثانیه، 10٪ کاهش می‌دهد.
  • Spell Warding: تمام دمج جادویی دریافتی را 3٪ کاهش می‌دهد.
  • Shadowfiend: گزینه‌ی پیش‌فرض برای Shadow Priest، یک مینیون را برای 15 ثانیه احضار می‌کند تا به هدف حمله کند. هر بار که حمله می‌کند، 3 Insanity تولید می‌کند.
  • Shadow Word: Death: گزینه‌ی پیش‌فرض برای Shadow Priest، ابیلیتی Execute شما است که به اهدافی که 20٪ یا کمتر از هلث دارند، دمج بیشتری وارد می‌کند.
  • Death and Madness: باعث می‌شود که اگر Shadow Word: Death را روی هدفی که 20٪ یا کمتر از هلث دارد استفاده کنید، یک بار ریست شود.
  • Power Infusion: میزان Haste هدف را به مدت 15 ثانیه، 20٪ افزایش می‌دهد.
  • Twins of the Sun Priestess: هنگام استفاده Power Infusion روی یک هم‌تیمی، 100٪ از اثر آن را نیز برای خودتان دریافت می‌کنید.
  • Twist of Fate: وارد کردن دمج یا هیل دادن به هدفی که کمتر از 25٪ هلث دارد، میزان دمج شما را به مدت 8 ثانیه، 10٪ افزایش می‌دهد.
  • Vampiric Embrace / Sanguine Teachings: یک گره انتخابی بین Vampiric Embrace و Sanguine Teachings است. در بیشتر مواقع Vampiric Embrace را انتخاب می‌کنید تا به هیل برای رِید/گروه کمک کنید، اما در برخی سناریوها، به خصوص در فارم رِیدها، Sanguine Teachings برای زنده‌ماندن ارزشمند خواهد بود.
  • San’Layn: تأثیر Vampiric Embrace یا Sanguine Teachings را افزایش می‌دهد.
  • Death Throes: باعث می‌شود Shadow Word: Pain دمج بیشتری وارد کند و هنگام مرگ اهدافی که تحت تأثیر دیباف آن هستند، Insanity تولید کند. دلیل "همیشه انتخاب کردن" این تلنت، قدرت آن نیست، بلکه به خاطر مسیر آن به Cauterizing Shadows است.
  • Translucent Image: استفاده از Fade میزان دمج دریافتی را 10٪ کاهش می‌دهد.
  • Cauterizing Shadows: هنگامی که Shadow Word: Pain منقضی شود یا با کمتر از 5 ثانیه زمان باقی‌مانده ریفرش شود، یک هم‌تیمی در شعاع 40 یارد هیل می‌شود.
  • Manipulation: از دشمنانی که تحت تأثیر Shadow Word: Pain هستند، 2٪ کمتر دمج دریافت می‌کنید.
  • نکته: Halo/Divine Star گره‌ای است که همیشه انتخاب می‌شود، اما در دسته‌ی زرد قرار داده شده زیرا بسته به هیرو تلنتی که بازی می‌کنید باید تغییر کند. Archon بدون تلنت Halo کارایی ندارد، در حالی که Voidweaver بیشتر Divine Star را ترجیح می‌دهد.
زرد (تلنت‌های شناور):
  • Angelic Feather: یک پر در مکان هدف قرار می‌دهد که به اولین هم‌تیمی که از آن عبور کند، 40٪ افزایش سرعت حرکت به مدت 5 ثانیه می‌دهد. (تقریباً همیشه گرفته می‌شود.)
  • Phantasm: استفاده از Fade تمام افکت‌های کاهش سرعت (snare) را از بین می‌برد. می‌توان از آن برای حذف هر دیبافی که نوعی slow باشد استفاده کرد.
  • Leap of Faith: یک عضو گروه یا رِید را به سمت شما می‌کشد و فوراً او را دقیقاً روبروی شما قرار می‌دهد.
  • Mind Control / Dominate Mind: امروزه در PvE تقریباً همیشه Dominate Mind انتخاب می‌شود. بیشتر به عنوان یک ابیلیتی شبه CC استفاده می‌شود، اما گاهی کاربردهای خاصی دارد که می‌خواهید هدف را تحت کنترل خود نگه دارید، چه به دلیل دمج آن، چه به خاطر باف‌هایی که می‌تواند به شما یا هم‌تیمی‌هایتان بدهد.
  • Mass Dispel: افکت‌های جادویی را در یک شعاع 15 یاردی دیسپل می‌کند، تمام افکت‌های مضر جادویی را از 5 هدف دوستانه و 1 افکت مفید جادویی را از 5 هدف دشمن حذف می‌کند. در Dragonflight به‌طور قابل توجهی نرف شد و کولدان آن افزایش یافت. هنوز در برخی شرایط بسیار مفید است، اما به اندازه‌ی اوایل Dragonflight ضروری نیست.
  • Tithe Evasion: میزان دمجی که Shadow Word: Death به شما وارد می‌کند را 50٪ کاهش می‌دهد. اینکه چقدر این تلنت را انتخاب کنید، معمولاً به تیونینگ Shadow Word: Death بستگی دارد. هرچه بیشتر از این ابیلیتی استفاده کنید، این تلنت ضروری‌تر می‌شود.
  • Body and Soul:‏ Power Word: Shield و Leap of Faith سرعت حرکت هدف شما را به مدت 3 ثانیه، 40٪ افزایش می‌دهند. مشابه Angelic Feather، تقریباً همیشه گرفته می‌شود، اما اجباری نیست.
  • Halo/Divine Star: همان‌طور که قبلاً گفته شد، همیشه یکی از این دو را انتخاب می‌کنید، اما در The War Within مهم است که تفاوت‌ها و زمان استفاده از هرکدام را بدانید. اگر Archon بازی کنید، همیشه باید Halo را داشته باشید، زیرا هیروتلنت‌ها بدون آن کار نمی‌کنند. اگر Voidweaver بازی کنید، Divine Star را ترجیح می‌دهید، زیرا می‌تواند برای تولید Insanity خارج از مبارزه (قبل از Pull یا بین Pullها) استفاده شود و همچنین هنگام حرکت سنگین، یک کولدان گلوبال اضافی برای فشار دادن در اختیار شما قرار می‌دهد. هیچ‌ یک از این تلنت‌ها هنگام بازی با Voidweaver ارزش استفاده به خاطر دمج ندارند، اما از آنجا که Divine Star ارزش‌ اضافی خارج از دمج یا هیل دارد، انتخاب بهتری محسوب می‌شود.
  • Light’s Inspiration: میزان هلث اضافی که از Desperate Prayer به دست می‌آورید را 15٪ افزایش می‌دهد.
  • Improved Fade: کولدان Fade را 5 یا 10 ثانیه کاهش می‌دهد.
  • Angelic Bulwark: هنگامی که یک حمله شما را به زیر 30٪ هلث برساند، یک شیلد absorb معادل 15٪ از حداکثر هلث شما دریافت می‌کنید. این افکت بیش از یک بار در هر 90 ثانیه رخ نمی‌دهد. توجه داشته باشید که این تلنت به عنوان Cheat Death عمل نمی‌کند و اگر ضربه‌ای به اندازه کافی قوی باشد که شما را بکشد، Angelic Bulwark فعال نخواهد شد.
  • Essence Devourer / Void Shift: در بیشتر مواقع Essence Devourer را انتخاب می‌کنید، به‌خصوص هنگام بازی با Mindbender، اما حتی در صورت استفاده از Shadowfiend نیز مقداری هیل پسیو مناسب ارائه می‌دهد. Void Shift تنها در سناریوهای خاص استفاده می‌شود.
  • Phantom Reach: برد بیشتر اسپل‌ها را 15٪ افزایش می‌دهد.
تلنت‌های موقعیتی:
  • Purify Disease: تمام افکت‌های Disease را از یک هدف خودی پاک می‌کند.
  • Void Tendrils: شاخک‌های سایه‌ای را احضار می‌کند که تمام دشمنان را در یک شعاع 8 یاردی به مدت 15 ثانیه یا تا زمانی که این شاخه‌ها نابود شوند، root می‌کند.
  • Shackle Undead: یک دشمن از نوع Undead را به مدت 50 ثانیه گیر می‌اندازد، مانع از انجام هرگونه حرکت یا اقدام توسط او می‌شود. وارد کردن دمج این افکت را از بین می‌برد.
  • Angel’s Mercy: کولدان Desperate Prayer را 20 ثانیه کاهش می‌دهد.
  • Power Word: Life: هدف را به میزان (1035% Spell Power) هیل می‌کند. تنها زمانی قابل استفاده است که هدف کمتر از 35٪ هلث داشته باشد.

تلنت‌های اسپک

صحبت درباره‌ی اینکه کدام تلنت‌های اسپک از بقیه مهم‌تر هستند کمی دشوار است، زیرا این موضوع به تیونینگ، تیِرست و منابع قدرت موقتی بستگی دارد. اما چند تلنت هستند که تقریباً همیشه انتخاب می‌شوند:

  • Devouring Plague: اولین تلنت ما و همچنین مصرف‌کننده اصلی.
  • Dispersion: تمام دمج دریافتی را به مدت 6 ثانیه 75٪ کاهش می‌دهد، اما در این مدت نمی‌توانید حمله کنید یا اسپل کست کنید. کولدان 2 دقیقه‌ای دارد.
  • Shadowy Apparitions: اسپل‌های Mind Blast، Devouring Plague و Void Bolt، Shadowy Apparitions را احضار می‌کنند که به سمت تمام اهدافی که تحت تأثیر Vampiric Touch قرار دارند حرکت می‌کنند.
  • Mental Fortitude / Silence: این یک گره انتخابی نیست، بلکه شما یا Mental Fortitude را انتخاب می‌کنید یا Silence. برای ادامه مسیر در درخت تلنت، باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اگر در گروه خود به یک interrupt نیاز دارید، Silence را انتخاب می‌کنید و در غیر این صورت، همیشه Mental Fortitude را برای دریافت دفاع بیشتر می‌گیرید.
  • Misery: Vampiric Touch به‌طور خودکار Shadow Word: Pain را روی هدف اعمال می‌کند. Shadow Word: Pain نیز 5 ثانیه بیشتر دوام می‌آورد.
  • Thought Harvester: اسپل Mind Blast یک شارژ اضافی دریافت می‌کند.
  • Psychic Link: اسپل‌های دمج مستقیم شما 30٪ از دمج خود را به تمام اهدافی که تحت تأثیر Vampiric Touch هستند در شعاع 40 یارد وارد می‌کنند. این افکت روی Shadowy Apparitions، Shadow Word: Pain و Vampiric Touch تأثیر ندارد.
  • Surge of Insanity: هر 2 بار کست کردن Devouring Plague، اسپل بعدی Mind Flay یا Mind Spike را به نسخه‌ای قوی‌تر تبدیل می‌کند. می‌تواند حداکثر 2 شارژ داشته باشد.
  • Void Eruption / Dark Ascension: کولدان‌های اصلی اسپک.
  • Shadowy Insight:‏ Shadow Word: Pain شانس دارد که کولدان باقی‌مانده‌ی Mind Blast را ریست کند و باعث شود که Mind Blast بعدی آنی شود.
  • Ancient Madness: هنگام ورود به Voidform (Void Eruption) و Dark Ascension، شانس کریتیکال استرایک اسپل‌های شما به مدت 20 ثانیه، 10٪ افزایش می‌یابد و هر ثانیه 0.5٪ کاهش پیدا می‌کند.

به جز این تلنت‌های کلیدی، سایر انتخاب‌ها کاملاً به تیونینگ وابسته هستند.
 

هیرو تلنت‌ها

Priest دو گزینه برای انتخاب در میان هیرو تلنت‌ها دارد: Voidweaver و Archon.‏ Voidweaver باعث می‌شود Void Torrent یک Entropic Rift ایجاد کند که به دنبال هدف حرکت کرده و در طول مدت خود دمج AoE وارد کند. سپس، بر اساس تعداد Devouring Plagueهایی که در این بازه استفاده شده، منفجر می‌شود. وقتی Entropic Rift فعال است، Mind Blast به Void Blast تبدیل می‌شود که دمج بسیار بیشتری دارد. مکانیزم اصلی Voidweaver این است که هر 30 ثانیه یک بازه‌ burst کوچک ایجاد کند و در این مدت، تا جایی که ممکن است Void Blast کست شود.

Archon باعث می‌شود که Halo سه بار تکرار شده و بازگردد. این تلنت همچنین قدرت کولدان‌ها را افزایش داده و Surge of Insanity را تقویت می‌کند تا دمج بیشتری وارد کرده و Shadowy Apparitions بیشتری ایجاد کند. مکانیزم اصلی Archon این است که Surge of Insanity را در روتیشن اصلی ترکیب کرده و کولدان‌های قوی‌تر داشته باشد. Halo نیز اکنون به عنوان یک دکمه‌ی کولدان در شروع بازه‌های burst استفاده می‌شود. این تلنت همچنین مقداری off-healing و Stamina بیشتری فراهم می‌کند.

Voidweaver:

  • Entropic Rift: ‏Void Torrent یک Entropic Rift ایجاد می‌کند که به مدت 8 ثانیه دنبال دشمن حرکت می‌کند. دشمنانی که در مسیر آن قرار گیرند، هر 1 ثانیه دمج Shadow دریافت می‌کنند.
  • No Escape / Dark Energy: یک گره انتخابی بین کاهش سرعت دشمنان از طریق Rift یا امکان چنل کردن Void Torrent در حین حرکت است. در حال حاضر، تقریباً همیشه Dark Energy برای تحرک بیشتر انتخاب می‌شود، زیرا مطمئن می‌شود که می‌توانید Void Torrent را به‌طور کامل چنل کنید.
  • Void Blast: وقتی Entropic Rift فعال است، Mind Blast به Void Blast ارتقا می‌یابد.
  • Inner Quietus:‏ Vampiric Touch و Shadow Word: Pain ‏20٪ دمج بیشتری وارد می‌کنند.
  • Devour Matter: ‏Shadow Word: Death شیلدهای absorb روی دشمنان را مصرف کرده و 255٪ دمج بیشتر به آن‌ها وارد می‌کند. اگر یک شیلد وجود داشته باشد، 5 Insanity به شما می‌دهد.
  • Void Empowerment / Darkening Horizon: یک گره انتخابی بین دریافت یک پروک تضمین‌شده Mind Devourer در شروع بازه Rift یا اینکه باعث شود Void Blast مدت زمان Entropic Rift را تا 3 ثانیه افزایش دهد. در حال حاضر، Darkening Horizon بهترین انتخاب است، زیرا باعث می‌شود یک Void Blast بیشتر در هر بازه‌ Rift کست شود.
  • Depth of Shadows / Voidwraith: یک گره انتخابی بین اینکه Shadow Word: Death شانس احضار Shadowfiend یا Mindbender برای 5 ثانیه هنگام وارد کردن دمج به اهداف زیر 20٪ هلث داشته باشد یا Shadowfiend / Mindbender را به Voidwraith تبدیل کند که دمج بیشتری به دشمنان با هلث بالا وارد کند (تا حداکثر 50٪ دمج بیشتر در صورتی که هلث کامل باشند).
  • Voidheart: در زمان فعال بودن Entropic Rift، دمج Shadow شما 10٪ افزایش می‌یابد.
  • Void Infusion:‏ اسپل Void Blast ‏100٪ Insanity بیشتری تولید می‌کند.
  • Void Leech / Embrace the Shadow: یک گره انتخابی بین اینکه هر 2 ثانیه، 3٪ هلث را از یک هم‌تیمی در شعاع 40 یارد بگیرید یا اینکه 3٪ از تمام دمج جادویی دریافت‌شده را absorb کنید.
  • Collapsing Void: هر بار که Devouring Plague کست شود، Entropic Rift قوی‌تر شده و اندازه‌ی آن 20٪ افزایش می‌یابد. بعد از پایان Rift، به صورت Shadow damage بین تمام دشمنان در شعاع 15 یارد تقسیم می‌شود.

Archon:

  • Power Surge: استفاده از Halo باعث می‌شود که هر 5 ثانیه به مدت 10 ثانیه یک Halo اضافی در اطراف شما ایجاد شود. شعاع Halo نیز 10 یارد افزایش می‌یابد.
  • Perfected Form: دمج شما در زمان Dark Ascension ‏10٪ بیشتر و در زمان Voidform ‏15٪ بیشتر است.
  • Resonant Energy: دشمنانی که توسط Halo دمج می‌بینند، به مدت 8 ثانیه، 2٪ دمج بیشتر از شما دریافت می‌کنند (تا 5 بار قابل استک شدن).
  • Manifested Power: استفاده از Halo باعث دریافت Surge of Insanity می‌شود.
  • Empowered Surges: دمج Mind Flay: Insanity و Mind Spike: Insanity‏ 25٪ افزایش می‌یابد.
  • Concentrated Infusion: اسپل Power Infusion ‏10٪ ‏Haste بیشتری به شما می‌دهد.
  • Divine Halo:‏ Halo اکنون در اطراف شما فعال شده و بعد از رسیدن به بیشترین فاصله، به سمت شما بازمی‌گردد.
برو به جمع‌آوری گیِر
site logoلایت‌مون
© 2025 Lightmoon, All rights reserved