در درخت کلاس، چندین تلنت دفاعی قابل توجه در بخش میانی درخت قرار دارند، از جمله Soul Rending، Infernal Armor و Demonic که همگی در ازای هزینه نسبتاً کم، قدرت دفاعی زیادی ارائه میدهند. جدا از این موارد، دو بخش اصلی دیگر وجود دارد که برای Vengeance متفاوت است:
در بخش گرههای نهایی، سه شاخهی نهایی شامل Collective Anguish، The Hunt و Sigil of Spite هستند که همگی انتخابهای تهاجمی محسوب میشوند. نکتهی اصلی که باید در نظر گرفت این است که Rush of Chaos و Flames of Fury تلنتهای بسیار قدرتمندی هستند که تقریباً همیشه میخواهید داشته باشید. با در نظر گرفتن این موضوع، دو مسیر پیش رو دارید:
Sigil of Spite + The Hunt که چندین پوینت اضافی برای انتخاب Darkness یا سایر تلنتهای دفاعی و کاربردی فراهم میکند. یا حذف The Hunt برای دریافت دمج پسیو بیشتر از Collective Anguish، که البته اگر همچنان بخواهید Rush of Chaos را داشته باشید، باعث میشود نتوانید در بخش گرههای نهایی پوینتهای اضافی خرج کنید.
برای Aldrachi Reaver، ابیلیتی The Hunt نقشی کلیدی در هیرو تلنت ایفا میکند و انتخاب آن به شدت توصیه میشود. اما در Fel-Scarred ارزش آن کمتر است و Collective Anguish معمولاً خروجی دمج بالاتری فراهم میکند، مخصوصاً اگر بخواهید تلنتهای دفاعی را کنار بگذارید.
در سایر بخشهای درخت، باید بین Chaos Nova و Improved Sigil of Misery تصمیمگیری کنید. این تلنتها در میتیک پلاس بسیار قدرتمند هستند، اما در رِید چندان ضروری نیستند و ممکن است بخواهید بهجای آنها تلنتهای حرکتی مانند Pursuit یا Felfire Haste را بگیرید.