site logoلایت‌مون

Guardian Druid

راهنمای Guardian Druid برای اکسپنشن The War Within سیزن ۲
پچ ۱۱.۱
Authorهومن
تاریخ انتشار:۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۴

سبک بازی

 Guardian Druid یک تانک مبتنی بر Rage است، به این معنا که با استفاده از ابیلیتی‌های تولیدکننده Rage مانند Mangle و Thrash که کولدان کوتاه دارند، Rage تولید می‌کنید. سپس می‌توانید آن را برای ابیلیتی‌های دفاعی یا تهاجمی مانند Ironfur، Maul و Raze خرج کنید.

به‌طورکلی، سبک بازی Guardian Druid نسبتاً ساده است، زیرا هدف اصلی این است که همیشه از ابیلیتی‌های تولیدکننده Rage در اولین فرصت استفاده کنید و درعین‌حال اجازه ندهید که Rage شما به سقف برسد، زیرا در این صورت بخشی از دمج و دفاع شما هدر می‌رود.

یکی از تصورات اشتباه رایج درباره Guardian Druid این است که تغییر در استت‌ها تأثیر زیادی بر دوام و مقاومت دارد، درحالی‌که در واقعیت مهم‌ترین عامل برای بقا، اجرای صحیح روتیشن است. دلیل این موضوع این است که بسیاری از تلنت‌های دفاعی هم‌زمان با روتیشن به‌طور خودکار فعال می‌شوند. برای مثال Scintillating Moonlight و Rend and Tear کاهش دمج کوچکی ارائه می‌دهند، اما وابسته به Moonfire و Thrash هستند، بنابراین حفظ این DoTها یک مزیت دفاعی مهم است. Tooth and Claw یک کاهش دمج کوتاه‌مدت است که از طریق استفاده از Maul و Raze روی اهداف اعمال می‌شود، که هم از نظر دفاعی مفید است و هم برای بیشترین خروجی دمج ضروری است. Ursoc’s Fury یک Absorb Shield ایجاد می‌کند که بر اساس میزان دمج Thrash، Maul و Raze مقیاس‌بندی می‌شود، بنابراین بهینه‌سازی استفاده از این ابیلیتی‌ها به افزایش قدرت این شیلد کمک می‌کند. همان‌طور که مشخص است، اجرای صحیح روتیشن مقدار زیادی از مزایای دفاعی Guardian را فعال می‌کند. در بخش روتیشن جزئیات بیشتری درباره نحوه بهینه‌سازی این موارد ارائه خواهد شد. بااین‌حال، در برخی مواقع، تنها اجرای روتیشن کافی نیست و برای مقابله با مقدار زیاد دمج ورودی، به یک کولدان دفاعی قوی‌تر نیاز خواهید داشت. بنابراین، در ادامه نحوه استفاده از کولدان‌های دفاعی Guardian Druid بررسی خواهد شد.

روتیشن Druid of the Claw

روتیشن تک‌هدفی 
  1. حفظ Moonfire DoT
  2. حفظ ۳ استک Thrash (۵ استک درصورت داشتن تلنت Flashing Claws)
  3. استفاده از Ravage
  4. Ironfur برای جلوگیری از رسیدن Rage به سقف یا کاهش آن به زیر ۲۵ قبل از Weaving (اگر از تلنت Thorns of Iron استفاده می‌کنید)
  5. Ferocious Bite با ۶ استک Feline Potential درصورتی‌که Rip تقویت‌شده از پیش فعال باشد
  6. Rip با ۶ استک Feline Potential
  7. Ferocious Bite با بیشتر از ۲ Combo Point درصورتی‌که Rip فعال باشد
  8. Rip با بیشتر از ۲ Combo Point
  9. Maul هنگام پروک شدن Tooth and Claw
  10. Mangle
  11. Thrash
  12. Rake اگر DoT آن فعال نیست و ورود به Cat Form ایمن است
  13. Shred اگر ورود به Cat Form امن است
  14. Swipe به‌عنوان Filler اگر ورود به Cat Form ایمن نیست یا Energy کافی برای Shred ندارید
روتیشن چندهدفی
  1. حفظ Moonfire DoT (این مرحله درصورتی‌که تعداد هدف‌ها ۵ یا بیشتر باشد، نادیده گرفته می‌شود)
  2. حفظ ۳ استک Thrash (۵ استک درصورت داشتن تلنت Flashing Claws)
  3. استفاده از Lunar Beam (اگر تلنتش گرفته شده)
  4. استفاده از Ravage
  5. استفاده از Raze هنگام پروک شدن Tooth and Claw
  6. استفاده از Raze (اگر تلنتش گرفته شده) برای جلوگیری از پر شدن Rage درصورتی‌که نیازی به مصرف آن روی Ironfur ندارید
  7. استفاده از Thrash
  8. استفاده از Mangle
  9. استفاده از Moonfire درصورت پروک شدن Galactic Guardian (درصورت داشتن ۵ یا بیشتر هدف، این مرحله نادیده گرفته می‌شود)
  10. Swipe به‌عنوان ابیلیتی پرکننده
روتیشن شروع
  1. Moonfire
  2. Barkskin
  3. Thrash
  4. Incarnation
  5. Tempered Potion
  6. Thrash
  7. Rage of the Sleeper
  8. Mangle
  9. Thrash
  10. Mangle
  11. Thrash
  12. ادامه روتیشن مربوطه بر اساس شرایط مبارزه
نکات ویژه برای Druid of the Claw

Wildpower Surge: هنگام استفاده از Rake برای تغییر شکل به Cat Form پس از رسیدن به ۶ استک Feline Potential، توجه داشته باشید که مقدار Rage شما هنگام بازگشت به Bear Form به ۲۵ ریست می‌شود. برای جلوگیری از هدررفتن Rage، قبل از Rake از Ironfur استفاده کنید تا مقدار Rage به زیر این حد برسد. علاوه بر این، اگر تلنت Heart of the Wild فعال باشد، باید کولدان آن را نگه دارید تا به ۶ استک Feline Potential برسید، زیرا باعث تقویت بیشتر Rip می‌شود. ترتیب اجرای این ترکیب باید به شکل زیر باشد: Heart of the Wild‏ > Rake (تغییر شکل به Cat Form) > Rip‏ > Mangle (بازگشت به Bear Form)

Claw Rampage: شانس پروک شدن Ravage درحین Incarnation بر اساس تعداد هدف‌هایی است که ضربه می‌خورند، نه تعداد فشردن دکمه، بنابراین در AoE، این امکان را فراهم می‌کند که با استفاده از Thrash یا Mangle، شانس بسیار بالایی برای پروک شدن Ravage داشته باشید.

روتیشن Elune’s Chosen

روتیشن تک‌هدفی و چندهدفی 
  1. حفظ Moonfire DoT
  2. حفظ ۳ استک Thrash (۵ استک درصورت داشتن تلنت Flashing Claws)
  3. استفاده از Lunar Beam
  4. استفاده از Maul یا Raze هنگام پروک شدن Tooth and Claw
  5. استفاده از Maul یا Raze برای جلوگیری از پر شدن Rage، درصورتی‌که نیازی به خرج آن روی Ironfur ندارید
  6. استفاده از Mangle
  7. استفاده از Thrash
  8. استفاده از Moonfire به‌عنوان ابیلیتی پر‌کننده
روتیشن شروع
  1. Heart of the Wild (اگر تلنتش گرفته شده)
  2. Moonfire
  3. Barkskin
  4. Thrash
  5. Lunar Beam
  6. Berserk (یا Incarnation اگر تلنتش گرفته شده)
  7. Tempered Potion
  8. Thrash
  9. Mangle
  10. Thrash
  11. Rage of the Sleeper
  12. ادامه روتیشن مربوطه بر اساس شرایط مبارزه
نکات برای Elune’s Chosen

Lunar Beam: به لطف تلنت Lunation، ابیلیتی Lunar Beam به ابیلیتی‌ای تبدیل می‌شود که باید تا حد امکان به محض‌ آماده شدنش از آن استفاده کرد تا بتوان از کاهش کولدان آن توسط Thrash (تقویت‌شده با Lunar Calling) و Moonfire بیشترین بهره را برد. Moonfire نباید نسبت به Mangle در اولویت باشد، حتی اگر کاهش کولدان بیشتری روی Lunar Beam ایجاد کند، زیرا دمج پایه و تولید Rage ازدست‌رفته درصورت تأخیر استفاده از Mangle قابل‌توجه خواهد بود.

Lunar Amplification: این تلنت عملکردی مشابه Vicious Cycle دارد که در بخش بعدی بررسی خواهد شد، اما تأثیر آن روی دمج بسیار کمتر است، بنابراین هیچ تأثیری روی روتیشن شما نخواهد داشت.

Vicious Cycle: با داشتن این تلنت، باید تلاش کنید تا هیچ استکی را هدر ندهید. این تلنت در هر دو حالت Mangle و Maul/Raze حداکثر سه استک دارد. Raze و Mangle هنگام Incarnation به ازای هر هدفی که ضربه می‌خورد، یک استک ایجاد می‌کنند، بنابراین در AoE خیلی سریع به حداکثر سه استک خواهید رسید. زمانی که Incarnation: Guardian of Ursoc فعال است، داشتن این تلنت به همراه Raze در AoE، اولویت Mangle را بالاتر از Thrash قرار می‌دهد و این اولویت برای حدود ۱۰ هدف برقرار خواهد بود.
Galactic Guardian: با تغییرات این تلنت در Dragonflight، اگر یک پروک جدید دریافت کنید درحالی‌ که قبلی را مصرف نکرده‌اید، فقط مدت آن تمدید می‌شود و پروک قبلی از بین می‌رود. این یعنی برای حداکثر استفاده از دمج و تولید Rage در تک‌هدفی، باید بلافاصله از این پروکها استفاده کنید و نباید منتظر بمانید تا مدت قبلی تمام شود. اما یک تعامل جالب بین این تلنت و Twin Moonfire وجود دارد: هنگامی‌که یک پروک جدید از Galactic Guardian دریافت می‌کنید، Moonfire اضافی ایجادشده توسط Twin Moonfire باعث مصرف خودکار پروک قبلی می‌شود. این یعنی شما می‌توانید افزایش دمج و تولید Rage را دریافت کنید بدون نیاز به استفاده دستی از Moonfire. این تعامل فقط درصورتی کار می‌کند که حداقل دو هدف در محدوده باشند.

استفاده از کولدان‌ها

به‌عنوان Guardian Druid، شما تا پنج کولدان دفاعی اصلی برای مدیریت دمج دریافتی در اختیار دارید. این کولدان‌ها شامل Barkskin، Rage of the Sleeper، Survival Instincts، Berserk/Incarnation و Lunar Beam می‌شوند. علاوه بر این، شما به Frenzied Regeneration به‌عنوان یک Self-Heal قوی با کولدان کوتاه و Ironfur به‌عنوان دفاع فیزیکی قابل اسپم دسترسی دارید.

کولدان‌هایی که هم دفاعی و هم تهاجمی هستند

سه کولدان اصلی یعنی Incarnation، Rage of the Sleeper و Lunar Beam علاوه بر مزایای دفاعی، افزایش قابل‌توجهی در دمج ایجاد می‌کنند. بنابراین، اگر برای زنده‌ماندن در یک Pull یا مکانیک خاص به آن‌ها نیاز ندارید، باید سعی کنید آن‌ها را بیشترین تعداد دفعات ممکن در طول مبارزه استفاده کنید.
برای بیشترین خروجی دمج:

  • Lunar Beam را در ابتدای Burst Window استفاده کنید.
  • بلافاصله بعد از آن، Incarnation را فعال کنید.
  • وقتی مقدار کافی Rage برای استفاده فوری از چندین Maul یا Raze جمع شد، Rage of the Sleeper را فشار دهید تا حداکثر استفاده را از افزایش کوتاه‌مدت دمج آن ببرید.

در بیشتر سناریوهای دمج ورودی، داشتن تنها یکی از کولدان‌های Barkskin، Survival Instincts یا Rage of the Sleeper فعال کافی است، زیرا ترکیب این کولدان‌ها با سایر ابزارهای دفاعی Guardian Druid برای زنده‌ماندن در اکثر موقعیت‌ها کفایت می‌کند. این کولدان‌ها به‌صورت ضربی (نه جمعی) روی هم اعمال می‌شوند، به این معنی که اثربخشی کلی کاهش دمج کمتر از مجموع هر یک از آن‌ها به‌صورت جداگانه خواهد بود. این کار باعث کاهش زمان پوشش کلی دفاعی شما می‌شود، که در محتوای سخت‌تر می‌تواند مشکل‌ساز شود.

هرگز قدرت استفاده از Frenzied Regeneration را قبل از دریافت دمج ورودی دست‌کم نگیرید، به‌خصوص اگر تلنت Fount of Strength را در Druid of the Claw فعال کرده باشید. در مبارزات باس یا سناریوهایی که الگوی دمج ورودی قابل پیش‌بینی است، استفاده زودهنگام از این ابیلیتی می‌تواند شما را خیلی سریع به فول هلث برگرداند، که ممکن است باعث شود نیاز به استفاده از کولدان‌های دفاعی دیگر کاهش یابد، اگر خود ضربه‌ی ورودی به‌تنهایی قادر به کشتن شما نباشد.

Ironfur دفاع اصلی Guardian Druid در برابر دمج فیزیکی است. در هر لحظه که در حال دریافت دمج فیزیکی هستید، حداقل یک استک از آن را فعال نگه دارید. نکات مهم در مورد Ironfur:

استفاده مجدد از Ironfur، مدت آن را ریفرش نمی‌کند، بلکه یک استک جدید با مدت کامل به آن اضافه می‌کند که هم‌زمان با استک‌های قبلی اجرا می‌شود. اگر تلنت Thorns of Iron را گرفته باشید، استفاده بیشتر از Ironfur کمی افزایش دمج نیز خواهد داشت. اگر تلنت Ursol’s Warding فعال باشد، Ironfur کاهش دمج جادویی جزئی نیز فراهم می‌کند.

مدیریت Ironfur در AoE و تک‌هدفی

در AoE:

معمولاً در AoE، شما Ironfur را به‌طور مداوم اسپم می‌کنید، مخصوصاً زمانی که Incarnation فعال است، زیرا با تلنت Blood Frenzy مقدار بسیار زیادی Rage تولید می‌شود. کنترل Rage در این شرایط بسیار مهم است، زیرا مصرف‌کردن Rage باعث کاهش کولدان Incarnation از طریق Ursoc’s Guidance و هیل‌ از After the Wildfire را می‌شود. هرچه بیشتر Rage خرج کنید، Incarnation را زودتر ریست می‌کنید و شانس زنده‌ماندن‌ بیشتری خواهید داشت..

در تک‌هدفی:

در تک‌هدفی، شما Rage بسیار کمتری تولید می‌کنید، اما درعین‌حال دمج کمتری نیز دریافت می‌کنید.
اگر در این شرایط احساس خطر نمی‌کنید، می‌توانید Rage را روی Maul خرج کنید تا دمج بیشتری بزنید.
درصورتی‌که تلنت Ursoc’s Fury فعال باشد، Maul یک Absorb Shield ایجاد می‌کند، که ممکن است یک مزیت دفاعی جزئی ارائه دهد.

Weaving

با اضافه شدن Wildshape Mastery و Wildpower Surge در درخت هیرو تلنت Druid of the Claw،‏ Weaving تا حدی دوباره به بازی بازگشته است. البته، این نسخه از Weaving نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار ساده‌تر است، زیرا در هر بار فقط چند کولدان گلوبال در Cat Form استفاده می‌کنید. اگر بخواهید این سبک بازی را نادیده بگیرید، کاملاً امکان‌پذیر است، اما این کار باعث کاهش خروجی دمج تک‌هدفی شما خواهد شد.

مکانیک کلی Weaving چگونه کار می‌کند؟

  • Feline Potential با هر بار استفاده از Mangle استک جمع می‌کند.
  • در ۶ استک، ابیلیتی Rip یا Ferocious Bite بعدی شما تقویت خواهد شد.

برای حداکثر بهره‌وری، باید در درخت کلاس تلنت Rake و Rip را بگیرید و در ناحیه Capstone، تلنت Fluid Form را بگیرید تا از هدررفتن  کولدان‌های گلوبال جلوگیری شود. این ترکیب به شما اجازه می‌دهد که در ۶ استک Feline Potential از Rake برای تغییر به Cat Form استفاده کنید، سپس یک Rip تقویت‌شده با ۵ کومبو پوینت بزنید و در نهایت با Mangle به Bear Form برگردید.

در حین Incarnation، اولویت Weaving کمی تغییر می‌کند. Mangle کولدان بسیار کمتری خواهد داشت، بنابراین به ۶ استک Feline Potential قبل از اتمام Rip تقویت‌شده خواهید رسید. در این حالت، به‌جای استفاده از Rip، باید Ferocious Bite را مصرف کنید تا حداکثر مقدار دمج را داشته باشید، زیرا در غیر این صورت مقدار زیادی از مدت Rip تقویت‌شده هدر می‌رود.

خارج از مصرف‌کننده‌های تقویت‌شده، ابیلیتی‌های Feral مانند Rake و Shred عمدتاً به‌عنوان پر‌کننده جایگزین Moonfire و Swipe استفاده می‌شوند. این کار زمانی انجام می‌شود که تغییر شکل به Cat Form ایمن باشد. این باعث افزایش ارزش تلنت Primal Fury می‌شود. استفاده از تولید‌کننده‌های Feral در روتیشن شما به این معناست که گاهی اوقات کومبو پوینت کافی برای یک Finisher غیر تقویت‌شده خواهید داشت. در این شرایط، همیشه Rip نسبت به Ferocious Bite اولویت دارد، همان‌طور که در بخش روتیشن توضیح داده شد.

به‌طور کلی، Weaving کمی پیچیدگی و تنوع به روتیشن Guardian Druid اضافه می‌کند، اما الزامی نیست.
اگر آن را انجام ندهید، خروجی دمج تک‌هدفی شما کاهش می‌یابد، اما تأثیر زیادی بر توانایی تانک‌کردن شما نخواهد داشت. این سبک بازی نیاز به چند تلنت اضافی در درخت کلاس دارد، بنابراین اگر حس می‌کنید محدودیت‌های تلنت باعث کاهش ابزارهای کاربردی شما می‌شود، می‌توانید آن را کنار بگذارید.

برو به رابط کاربری و ماکروها
site logoلایت‌مون
© 2025 Lightmoon, All rights reserved